Gå til innhold

Da drepte vi to ZRS10 idag og...:(:(

Ranger emnet

vest_racing

Anbefalte innlegg

Ble koblet opp slik som det står i brosjyren...;)

Minus på slave og master ilag, og brukte med følgende kabel..

Hadde det jo oppkoblet tidligere og da virket det som bare det..

Har gått gjennom koblingene flere ganger og finner ikke noe feil..

Og Fasen skal stå på det samme på begge blokkene..

Noe er jo tydligvis feil, men eg kan ikke skjønne det.. hehe

Og noe service der eg kjøpte anlegget er jo ikke akktuelt for han er jo enda grønnere enn meg....:D

Får levere dem inn og krysse fingrene på at det ikke koster skjorta..

Hadde samme forresten samme problemet med en zrs 10 blokk tidligere, gikk i protection mode og der ble den.. Da fikk eg ny på garantien, men det skjer vel ikke to ganger..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det e litt merklig eg og..

Ser iceaudio har fjernet ZRS-10`n på sidene sin og.. Hmmm..

Ser ut som at det er en kondesator?! som er sprengt i den ene, står 6-7stk side om side og den ene har åpnet seg og det er kommet noe gele grier ut av den..

Og den som går i protection mode har eg ikke sett på pga den er det garanti på enda, så da vil eg helst ikke åpne den..

Bare håpe at di kan fikse det da...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt OT men en enkel forklaring på det vi ser...

når "impedansen" blir veldig lav vil utgangene som sagt prøve å levere mer strøm for å kompensere og den strømmen blir igjen regulert av den switch regulerte power supply og da genereres korte og raskere pulser som switch transistorene leverer til toroid trafoen men da den frekvensen overstiger et hvis procent så vil elektrolytten begynne å kokke med den konsekvensen at den elektrolytten blir til damp og øker trykket inne i kondisen men "heldigvis" vil den stjerne som er laget over kondisen åpne seg som på bildet og slippe trykket slik at man ungår en "granat" liknende explosjon.... blir j*** mye papir som dekker vegger og tak forresten når en kondis exploderer :eek: større kondiser har en "knapp" lignende overtrykks ventil som hopper ut ved feil. damndamn

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja da var Ampene sendt til rep, håpe det ikke går så veldig lenge etter nyttår til eg får dem igjen...

Alt er nå koblet til ZRS-4`n ble egentilg veldig imponert over hvor mye effekt den klarer å levere.

Har nå Focal 165KP2 front, og noen Cerwin vega 6x9 og en RF T212D4 på den. og det spiller overraskende bra, men gleder meg til å få koble på ZRS 10 blokkene på subben igjen...:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider