Gå til innhold

Volvo T4,T5 og T6 motorer

Ranger emnet


Gaterace

Anbefalte innlegg

Jeg mener tallet etter "T" angir antall sylindre på motoren, 4,5 eller 6..

T'en sier vel bare at det er den vasseste Turbomotoren i den kategorien (utenom "R").

Tviler sterkt på at sylindrene er like på 4'eren og de andre..

Har aldri skudd på de selv (i og med jeg er på delelageret), men har aldri bestilt noen motordeler eller pakninger ennå.. Så regner jo med at de er "skuddsikre"..

Er vel noen andre som vet noe mer sikkert om dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjellene er at T4 som finnes i s/v 40 serien har 4cyl og 200hk. m T4-14T aggregat. De motorene veit jeg er bra. T5 som finnes i s/v70 og 60 har 5 cyl og 250 hk. T6 motoren finnes i s80 og XC90 er en 3 liter 6cyl twinturbo motor og yter ca 300hk.(noen som tenker svenskprodusert supra nå..??) Også meget bra motorer med bra potensiale. T6 kommer kun med automat/steptronic, så tviler vel egentlig på at t6 og t5 motoren kan ha samme gearkassefester..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjellene er at T4 som finnes i s/v 40 serien har 4cyl og 200hk. m T4-14T aggregat. De motorene veit jeg er bra. T5 som finnes i s/v70 og 60 har 5 cyl og 250 hk. T6 motoren finnes i s80 og XC90 er en 3 liter 6cyl twinturbo motor og yter ca 300hk.(noen som tenker svenskprodusert supra nå..??) Også meget bra motorer med bra potensiale. T6 kommer kun med automat/steptronic, så tviler vel egentlig på at t6 og t5 motoren kan ha samme gearkassefester..??

Mye feil her, men det kan være det samme ;)

Girkassefestene er like dem ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke t'en som angir sylinderne...

 

Mener du til f.eks v70 kan få en motor som heter B520t2 eller noe slikt..

 

Bokstaven først angir Bensin eller diesel, deretter antall sylindre, så motorvolum og til slutt info om turbo...

 

R modellene benytter vel en høytrykksturbo imotsetning til de vanlige 5'erne med 2,0 eller 2,5l som benytter en med lavtrykk..

 

T6 motoren heter vel egentlig B629T6 evt 2,8..

dette er vel motoren fra s80 og xc-90, 960 sekseren heter vel B604et eller noe i den duren...

 

 

Hilsen en skap volvofan

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår