eNeRgYs Skrevet Mai 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2003 Leter etter en ic som kan passe min Bluebird turbo.. . Har tenkt på Cossie ic fordi d er jo lett å få tak i (og billig), men da må jeg modifisere en del (flytte radiator + sveise om noen fester) Noen som har tips til alternative ic'er? Rørstussene bør helst peke oppover, og den må ikke være like dyp som cossie ic'en... Noen som vet hvor mye ladetrykk en Garret T25 tåler i lengden? Har justerbart trykk og gidder ikke blåse turboen i fillebiter... Tenker også på å bytte til større turbo. Noen som har tips om hva jeg kan bruke? alle tips mottas med takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Mai 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2003 thorvald? SAAB 9000 2,3l ville jeg vurdert. denne er veldig vanlig å bruke på middels trimmede 200sx`r. den er relativt rimelig, ikke veldig vanskelig å få tak i og fungerer bra :) men du kan jo kjøpe 2 av mine orginale 200sx intercoolere :D legger ved et bilde som sammenlikner orginal 200sx IC og saab 2.3l IC gjett hvem som er hvem :D Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Mai 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2003 Originally posted by eNeRgYs Noen som vet hvor mye ladetrykk en Garret T25 tåler i lengden? Har justerbart trykk og gidder ikke blåse turboen i fillebiter... Tenker også på å bytte til større turbo. Noen som har tips om hva jeg kan bruke? alle tips mottas med takk :) hvilken motor sitter i denne bilen? er det ca18et? uansett så holder t25 til 1.0-1.1 kansje tilogmed 1.2 på ca18det. t28 er et fint aggregat å bytte til fordi det passer rett på og er fint for moderat trim. ellers så er jo t3 et alternativ. men da må du sveise om manifolden eller lage nytt grenrør. hvilke effekter er det snakk om her da? Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eNeRgYs Skrevet Mai 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2003 Ja det er Thorvald... 9000 ic'en ser ganske passe ut. Får skaffe meg en sånn .) Jeg har ca18et ja, og hadde tenkt på en T28 etterhvert. Men først blir det IC og en dump. Hadde ikke tenkt meg de helt store effektene med den motoren jeg har i bilen nå. Kanskje noen rundt 200... Men det får bli etterhvert. Bilen går greit nok med regulerbart trykk og fjernet pop-of. Har også sett folk som har dytta nedi 200sx (20det?) og sunny GTIr motorer i birden... :D Har du gitt opp prosjekta dine eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Mai 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2003 Originally posted by eNeRgYs Ja det er Thorvald... 9000 ic'en ser ganske passe ut. Får skaffe meg en sånn .) Jeg har ca18et ja, og hadde tenkt på en T28 etterhvert. Men først blir det IC og en dump. Hadde ikke tenkt meg de helt store effektene med den motoren jeg har i bilen nå. Kanskje noen rundt 200... Men det får bli etterhvert. Bilen går greit nok med regulerbart trykk og fjernet pop-of. Har også sett folk som har dytta nedi 200sx (20det?) og sunny GTIr motorer i birden... :D Har du gitt opp prosjekta dine eller? gitt opp nei :) men skal selge til fordel for noe litt vassere :) Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aryx Skrevet Mai 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2003 Hei, Thorvald hvordan går det med gamlebilen min? Jeg kjenner til en kar som skal ha 2500,- for IC og en sånn regulator-bryter. Den passer rett inn foran radiatoren, laget for Bluebird av GIK tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eNeRgYs Skrevet Mai 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2003 Hei! Går bra det vettu! Jeg bytta turbo i helga, så nå er blårøyken borte :D Ellers ble d nye dekk og eksosen er lappa igjen... Vet du størrelsen på ic'n? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aryx Skrevet Mai 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2003 nice, hum, størrelsen på den, husker ikke helt gitt. Men han hadde satt på en større turbo på sin + den intercooleren. 2500,- er vel endel for en brukt IC, men du kan jo høre med GIK i kongsberg hva den koster ny. Har endel deler til Bluebird hvis du noen gang er på leting etter noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eNeRgYs Skrevet Mai 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2003 hvis slanger og sånt følger med, så er det ingen upris for en custom made ic... har du no mail adresse eller.no til han med ic'en? Sender deg en mail ang. deler tenker jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aryx Skrevet Mai 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2003 tror det bare var å kappe til noe, har ikke så mye peil på sånt, men det var ikke noe komplisert å gjøre, etter hva jeg forstod. Har vel et telefonnummer liggende, skal se om jeg finner det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eNeRgYs Skrevet Mai 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2003 hva med t25H. Vil den være et greit og litt mindre alternativ til T28? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eNeRgYs Skrevet Mai 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2003 Driver å kikker litt etter en brukt T28... Noen som vet eller har en liste over hvem biler som har denne turboen? Eventuellt noen som vet om en til salgs... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg