Mogwai Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 uff.... jeg MÅ visst komme med noe offtopic her... Wastegate lyden?! når skal folk få inni hodet at wastegate ikke lager lyd for fem øre med mindre du leder eksosen fra en ekstern wastegate til friluft i stedet for tilbake i eksosanlegget? dette blir da et kraftig brøl når du oppnår ønsket ladetrykk og wastegaten begynner å slippe ut eksos for å holde ladetrykket nede. det som nå sikkert menes med "wastegate lyd" her i dette tilfellet er vel lyden du får når du ikke verken har noen dump eller bypass ventil, slik at luften går bakveien gjennom turboen og ut luftfilteret. dette blir da en kvitrelyd/due-lyd/whatever. litt mer ontopic siden jeg likevel er inne på tråden og gnåler: jævlig fett med heftig sugemotor. Blir vel motorenes svar på "macho" ;) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 litt mer ontopic siden jeg likevel er inne på tråden og gnåler: jævlig fett med heftig sugemotor. Blir vel motorenes svar på "macho" ;) På grunn av at det koster masse penger i forhold til hva du får ut av effekt? yummy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 fet lyd, ingen lag, sunnere for girkasse (jeg har tatt nok m46 kasser nå tror jeg) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 da blir det neppe en vakker sommerdag ;) hahahaha *latterkrampe* Altså respekt til alle, turbo eller gasser, samma f***. Men en ting: hvorfor er folk så tette i pappen og har de røra på der da? Er jo totalt ubrukelig å ha det sånn med min kjørestil i værtfall. Altså røra er jo greie, men faa'n da, ha på filter for pokker :fuckme2: :mad: Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Klart wastegaten har tøffere lyd enn dumpen, men jeg tenkte altså på dumpventil lyden. Den ustoppelige gass-slipp-gass-slipp "trenden" som plutselig oppstod etter de elendige f&f filmene tar knekken på hørselen min... Herregud for en irriterende lyd... Heldigvis er lyden mest utbredt hos japse-folket... helt 100% enig med deg, selvom jeg har både turbo og dumpventil! Er for teit å gasse på og slippe opp til enhver tid! Har nesten lyst på resirk-ventil av og til jeg :P hehe En ting til her. Ser folk hiver ut bilder av evo-motorer. -Kan noen her forklare meg hva en evo-motor "er" / hva det innebærer? Gjerne på pm for å slippe å føkke opp detta tråden enda mer enn det som allerede er gjort... Og hva er det som er så spesielt med evo-toppen? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Folk kjører med åpne trakter fordi de vil ha ut mest mulig lyd... Pluss at det ser jævla porr ut med åpne trakter... Hvis man er litt for retrostil... Jeg for min del, kjører med filter... :thumb Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Jeg starter ikke en gang min UTEN filter jeg. EVO motor er vel nesten den grommeste sugemotoren man får, i hvertfall den dyreste toppen. Toppen er SMAL og derfor får luften veldig kort vei inn i motoren. Den går rett inn og rett ut igjen. Ingen ekstrem åndenød. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Folk kjører med åpne trakter fordi de vil ha ut mest mulig lyd... Pluss at det ser jævla porr ut med åpne trakter... Hvis man er litt for retrostil... Jeg for min del, kjører med filter... :thumb åpne trakter=lik 0 motstand..skal ihvertfall mye til å få mindre.. litt mer topic enn det dette var; hvor kommer egentlig evo motorene fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Sikle igjen : Denne bilen gikk no helt vanvittig rått. Kjørte på rudskogen på sommertreffet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Sikle igjen : Denne bilen gikk no helt vanvittig rått. Kjørte på rudskogen på sommertreffet! vet du specs på motoren? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Mener å huske at det var over 340 - 350 hk i den, så i hvertall ikke værre ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Sugemotor som selges.... Måtte bare ta noen bilder når jeg først hadde bilen ute i dag... Beklager uklare bilder, dette fordi jeg ikke brukte stativ slik jeg bruker å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 ah, bilen din er bare perle texascom. 18" el 17" felg? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Takk ;) Det er 8x18'' skrudde Nebula felger som sitter på bilen nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 vet du om de nebula felga på gummihuset også er skrudde? står mellom de og R-felg kopien ( sorry OT ) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg