Gå til innhold

bilde av koblingsskjema til alt av kabler..

Ranger emnet

PrOxY

Anbefalte innlegg

nå er jeg lei... har søkt sikkert over en time etter dette men kan ikke finne dette...

er det noen som har et bilde som viser koblinger av alt på bilen (innenfor anlegg deler feks, fra batteriet til forsterkere, spillere til forsterkere osv.... vanskelig å forklare )

og forklaring på hva som kobles til hva..

---------------------------------------------------------

jeg har 2 fosterkere og 1 rca kabel, men jeg kjøpte en y adapter... på rca kabelen er den ene enden hvit og den andre lilla. skal den hvite inn på spilleren der det står rear left/right (hullet som er hvitt) og den andre lilla skal inn på det røde hullet?

jeg setter på y adapteren på rca kabelen og da får jeg 2 svarte kabler og 2 røde... på forsterkeren er det bare hvite og røde hull.... hva skal kobles til hva?

-----------------------------------------------------------

håper dere skjønner, jeg er ganske n00b innenfor elektriske ting!

takk, mvh krister

Mistubishi Colt GLi 1,3 75HK 12Ventiler

Volvo 940 GL 2,3 131hk xVentiler

Vamp dc-12", plad3300d, plad412, 2x 6x9" magnat 4veis, panasonic spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken farge som skal hvor på forsterkeren er jo bare å "følge" kabelen hold deg til en av fargene hvit for eksempel. Den fargen du plugger som hvit på spilleren skal du bruke som hvit ved y splitten og kobler du da svart som hvit i y splitten blir det svart som skal kobles på hvit i forsterkeren.
¨

skjønnte ikke dette helt, kan du forklare nærmere?

http://i33.photobucket.com/albums/d72/proxy87/rca.jpg

Mistubishi Colt GLi 1,3 75HK 12Ventiler

Volvo 940 GL 2,3 131hk xVentiler

Vamp dc-12", plad3300d, plad412, 2x 6x9" magnat 4veis, panasonic spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er egentlig Hvit og Rød, eller Hvit og Svart. Hos deg er de da Hvit og Lilla Hvit skal jo da selvsagt på Hvit... Da skal du koble den som er Lilla på Rød...

Fra Y-adaptern så har du nå 4 "ledninger", Y-adaptern som kommer fra Hvit skal du koble på Hvit på begge forsterkerne... Da har du 2 "ledninger" igjen, som kommer fra Lilla, da skal de på Rød på forsterken...

Trenger jo ikke koblingsskjema til dette da! Legg opp strømkabel fra batteri til der du skal ha forsterkerne (HUSK SIKRING!!)

Koble til jord + remote + høytalerledninger...

Syns du skal få noen til å gjøre det når du kan så lite om det, er greit at ledninger henger fast å ikke lager brann....

2000 - BMW 320i

2003 - KTM 525 EXC

1976 - Ford Taunus

Lenke til kommentar
Del på andre sider