Gå til innhold

2 spm - indash vga + diskanter audi a3

Ranger emnet

lohelle

Anbefalte innlegg

Har to spørsmål!

1: har noen tips om rimelig indash (1 din) skjerm med vga inngang? (minst 640x480) . skal/kan være KUN skjerm (ikke dvd osv)

2: mine "svigerforeldre" har kjølpt en 2003 modell audi a3 (1,6L). Det ser ut som det er 5,25" elemementer i dørene.. så DET er ikke noe problem å bytte.. Men det er noen diskanter oppe på dørene.. hva passer inn her? noe som passer "rett inn" ? skal helst ikke vise at høyttalere er byttet.. (bare høres)

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to spørsmål!

1: har noen tips om rimelig indash (1 din) skjerm med vga inngang? (minst 640x480) . skal/kan være KUN skjerm (ikke dvd osv)

2: mine "svigerforeldre" har kjølpt en 2003 modell audi a3 (1,6L). Det ser ut som det er 5,25" elemementer i dørene.. så DET er ikke noe problem å bytte.. Men det er noen diskanter oppe på dørene.. hva passer inn her? noe som passer "rett inn" ? skal helst ikke vise at høyttalere er byttet.. (bare høres)

Når jeg skulle bytte diskanter i min A3 gav jeg bare opp til slutt. Jeg er jo ikke noen kjempemekaniker akkurat, men trekket ville liksom ikke gi seg, og bendes av.. Har senere fått beskjed om at i nyere audier så sitter trekket fast i taktrekket, men vet ikke om dette også gjelder for din bil.. ville hvertfall bare gjøre deg oppmerksom på det! Løsningen for meg ble å sette de i luftehullene oppå dæshen..

Kom hvertfall til, for å se bak det ene trekket.. så ut som om den orginale diskanten satt sykt godt festet i plastikken der! Tror det ikke er plass til mer enn 1" - 1,5" der, men mulig jeg tar feil...

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs om jeg bare skal bytte ut midbassene for bedre midbass da.. 2 stk Focal 130KP koster litt over 1000 kr...

Det er selvfølgelig en mulighet, men du vil jo ikke akkurat oppgradere lyden så veldig med bare å bytte midbass?! Er jo diskanten som er skjærende i disse bilene.. :) Hater de diskantene! Jeg bare kom til bak der, klippet ledningene, og lot de stå der..

Nye diskanter er å anbefale..

De små luftehullene på toppen av dæshen rommer akkurat en diskant, med flat kopp og alle breddinger som følger med av Focal!! Bare teipet litt tetningslist rundt diskanten for at den skulle sitte der jeg.. ser ut som man har skjært til selv, og resultatet blir meget pent!!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ut til meg så skal jeg ta dem av for deg.

List og lempe er stikkordene...

Mvh

Pål

Er det slik at du vet hvordan dette gjøres på 06 modellen også Morel? Hadde vært til stor hjelp om du visste det! Kunne jo da fått montert inn mine diskanter på orginalplassene også!!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider