Gå til innhold

Kjøp av 240

Ranger emnet


Passe Lat

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vurderer å kjøpe meg 240.

Hva burde jeg se etter når jeg skal kjøpe 240

Hvor langt går disse vanligvis hvis man ikke kjører den så jævla hardt?

Prisklasse rundt 1986?

Hvordan motorstørrelse burde jeg kjøpe?

- Audi S6 2.2t C4 1996

- Bmw 320i 24v e36 1992

- Vw Golf 3 1.8 1995

- Vw Golf 2 1.6 1988(solgt)

- Vw Passat GT 2.3 1988, Volvo 340 1.5 1987 og Bmw 316 1.8 e30 1986(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alltid 2,3 i biler fra 1986 og oppover, forgasser (B230A 1986-87) og 230K (87) og F motoren som kom i 1988/1989 er vel egentlig å foretrekke. Kan garantere deg at da får du en veldig problemfri motor som går langt (forrige min har nå runda 400 000km. og det er en annen her på forumet som grundig har bevist at de kan ennå mer enn det!). Er å anbefale å kjøpe en bil med servo og 5 gir, letere i byen og mere behagelig på landeveien. Drivstofforbruk på F'en er 08-1,0 på mila..pris er vel at du får det du betaler for, men du får en helt greri 1989/1990mod. sedan til 15-20 000,-

 

Lykke til!;)

Fast, faster, to fast, DEAD!

 

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte nettopp en 89modell for 17000kr. bilder finner du i linken i signaturen min. den er forsåvidt helt ok. gått 190k og er svært lite rust på. eneste er litt skjønnhetsfeil, noe bulker osv. B230F og M46 box, ukjent forbruk da speedometeret har tatt kvelden.

 

min andre bil, har samme motor og den har nå runda 570 000km. (bil og motor/gir). den går helt fint enda men er jo etterhvert tydelig at den begynner å bli sliten. bruker ikke olje/vann men man hører det. ventiltikking. mulig enda flere lyder men justere ventilene/bytte kam så kommer det seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust i hjulbuer, brønn, gulv, vindusrammer, dørkanter etc. er som nevnt det som knekker en 240. Sjekk spesielt om bilen er tørr i gulvet, under gulvmatta, både høyre og venstre side, foran og bak; hvis den tar inn vann er det garantert rust i gulvet.

 

Teknisk er sjelden noe problem, og ofte uavhengig av antall km så lenge bilen er EU-godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår