honnings88 Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Hei en kompis av meg har kjøpt en Pioneer TS-W5000SPL men vi mangler noen parametere. Håper noen kunne hjelpe oss, har planer om å begynne med en lukket kasse så noen forslag til det hadde heller ikke vært dumt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Hei en kompis av meg har kjøpt en Pioneer TS-W5000SPL men vi mangler noen parametere. Håper noen kunne hjelpe oss, har planer om å begynne med en lukket kasse så noen forslag til det hadde heller ikke vært dumt... Jeg har ikke funnet komplette parametre på det elementet, men det lille jeg har sett gjør at jeg ikke vil anbefale lukket kasse på det elementet. Men for all del, det er jo bare å prøve. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Desember 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Ok, han har tidligere deltatt litt i db-drag og har nok ikke noe imopt portet kasse heller. Men er jo deilig med stram bass som spiller høyt også da. Noen her på forumet som kan vite noe mer om denne subben ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Ok, han har tidligere deltatt litt i db-drag og har nok ikke noe imopt portet kasse heller. Men er jo deilig med stram bass som spiller høyt også da. Noen her på forumet som kan vite noe mer om denne subben ? spørr autod! Han har jo bygget en pickup med 5 sånne subber. tror de var i lukket kasse også! Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knotti Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Manualen sier da 42.5 liter +/- 10%.. lukka kasse ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 manualen til pioneer stemmer sjelden, Dette er også bekreftet av Jo Kjolstad på Pioneer Norge Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 har ikke mye erfaring med disse, jeg fulgte kun anbefalinger fra pioneer, men jeg vil nok heller gå for en portet kasse , lukket kasse funker ikke veldig bra.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Ett veldig hot tips er å sende en mail til Scott Owens på Edge Audio i Arizona og spørre han... Ja, det er han som passerte 180 dB for første gang i historien med akkurat disse bassene, han har KJEMPEMASSE erfaring med akkurat disse høyttalerne og har vært med å lage de faktisk... Gå inn på forumet her: http://audioforum.termpro.com/ubb/ultimatebb.php Søk på Edge Audio, og send han en mail... Jeg kan desverre ikke levere ut e-mail adressen hans, men du kan jo gjøre ett forsøk hvis du er VELDIG interessert :) Lykke til Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffe Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Takker så mye for hjelp alle sammen. - Det er jeg som har kjøpt elementet. Etter å ha registrert meg på Pioneer sine sider fikk jeg lastet ned komplett manual. Det ser ut til at jeg følger spesifikasjonene og bygger en portet kasse på 56,6L. Siden jeg skal delta i dB drag så hadde vel en båndpass kasse vert å foretrekke, men det har jeg ikke plass til. Bygger av 19 og 22mm mdf med trippelt lag i front for nedfelling av element, samt demping og Ø100mm endekon port. Jeg tar gjerne imot andre forslag med stor takk :) Siter 2x Stroker 15" - 138,4 dB Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V Student - 3. år Elektroingeniør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Lykke til med bygget..... :) Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Her har du en sub som mest sannsynlig vil spille meget høyt, hehe.. Men om du satser på dB-drag så er det ikke sikkert at subkassen som er anbefalt i spesifikasjonen er den beste, den er jo laget for å kunne spille så bra som mulig over flere frekvenser, mens i dB-drag er det jo bedre å finne frekvensen du skal spille i bilen og konstruere kassen etter dette... (Kassen har vel og merke en tendens til å være ubrukelig på musikk da) Skal bruke dette elementet selv i 2006 sesongen :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffe Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Jeg er kun hobbydragger og derfor må nok elementet kunne gjengi musikk til en viss grad også :D Men det var kanskje som jeg sa Zetec, at båndpass hadde vert det beste? Jeg har fint liten erfaring med å bygge kasser utifra noe særlig annet enn produsenten sine spesifikasjoner.. Har verken tid eller penger nok til å ekspreimentere så alt for mye. Jeg prøvde å legge inn alle parameterene i win isd pro, men den ville ikke godta Vas, Qes osv. Det samme hendte meg når jeg skulle legge inn mine stroker 15", så da fikk jeg en kamerat til å gjøre det, og da funket det fint :P Noen som har fått til å legge inn denne på winISD? Siter 2x Stroker 15" - 138,4 dB Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V Student - 3. år Elektroingeniør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg