ha|||on Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Gøy! Jeg hadde planer om å gjøre det samme på en gammel BMW M10-motor, og fant fram til denne siden: http://drive.to/02tavlan Forumet er dedikert til BMW 02-serien (1968-1976), men trykksetting av Webere og Dellortoer er diskutert side opp og side ned. Søk litt eller lag en ny tråd, så får du sikkert noen tips. Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Desember 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Den DCO gasseren er jo GRISEDYR! .. da trur jeg at jeg heller belager meg på den MAP saken.. Har hørt med Velox motor angående bensintrykk regulator.. 600 skulle de ha. får høre med dem om MAP også da. =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Desember 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Hva trur dere om denna bensinregulatoren da?? http://www.pedersens-racing.no/bil/innsug/ Står i bunn av siden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Hvorfor ikkje bare sette forgasseren på turbo sugesiden, funker greit det.... men da bør turboen så litt nærme innsuget, men skal gå greit.. slitter å lage trykkboks eller kjøpe dyr forgasser som takler overtrykk.. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Map sensor er for el. innsprut. Den beregner mengde med bensin opp mot trykk som er i innsuget. Det du trenger er dyser og innsprut. Blir mye ekstra arbeid med forgassere og turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Her er hele monterings anvisningen.. http://www.golf2.dk/download/blt.zip'>http://www.golf2.dk/download/blt.zip Det føger med en datasprut enhet som åpner ved 4000 rpm for å dekke bensinbehovet. =) Litt off topic, men på den http://www.golf2.dk siden er det no fyttinnigrisensin mange golf bilder. Fant samme turbo på qxl nå også.. bare at min er uten intercooler. Trur det er samme hvertfall.. =) http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=21913065&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=2&Catg=11566 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Men jeg lutre litt på det å ha weberen i innsuget til turboen, som er foreslått her. Turboen blir jo J***** varm.. er det ingen fare for detonasjon av bensinen når den passerer gjennom komphuset?? Ellers hadde det jo vært veldig greit å ha den der da.. happyhappy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Funker på volvo så da funker d vel på vw. Se på volvo sine sider her på forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Desember 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Turboen kom i dag!! har allerede nesten fått demontert hele turboen.. den trenger en overhaling stakkar.. skal se om jeg får rota meg til å ta noen bilder også. =) Den så litt halvshabby ut så den skal få seg en god vask og masse pleie. Så gjenstår det å se om den gjør meg tilfreds.. :) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Om du har skrudd ifrahverandre midt delen så har du et lite problem. Den er avbalansert i ganske mange o/min. Overhaling koster egentlig like mye som en ny turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 600 for en turbo....?? det tviler jeg på. Har prøvemontert turboen nå, men det viste seg selvfølgelig at manifolden ikke er den jeg skal ha.. uttaket til turboen sitter mellom stemel 2 og 3. Det som skjer da er at turboen tar borti motorfeste. Kikka i instruksjonen og der er det et bilde av en manifold med uttaket mellom stempel 3 og 4.. Detta skjedde i 1 tiden i natt, så om jeg ikke var sulten, sliten og forslått så ble jeg hvertall paff da.. Noen som har tips på hvor man kan få tak i den manifolden, eller om noen kan lage det?? ikke no garasje mekk, men industrielt/firma. Det beste er jo å ha manifolden fra BLT. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Manifoil fra turbo diesel passer jo. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 på den turboen??.. det er vel heller ikke så nøye når jeg tenker meg om. kan jo lage til en overgang. =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.