stigkri Skrevet Desember 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 okei... ja da så..nei, jeg har en kolega som har s2 deler som jeg får kjøpt uansett,,,,:P der står at jeg kan modifisere et rs2 innsug, går det ikke å bruke et ifra en s2...? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Jeg har lest ett sted at rådene i en 20v turbo motor tåler ca 370 hk før de må byttes. Det må da være bedre å bruke en G60 underdel og frese ut for de 2 ekstra ventilene i stemplene ? Eller er det å få kjøpt stempler som går å bruke i G60 underdel med 16v topp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jetta_vr6_kompressor Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 jess.. jeg får se...noen som vet om bremsene på G60 er større enn på 16v? G60 bremser er 280mm og 16V bremsene er 256mm Siter Some people see the glass as half empty, some peole see the glass as half full, I just wonder who the hell is drinking my beer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 G60 bremser er 280mm og 16V bremsene er 256mm Nesten riktig 16v har kommet med både 239 mm og 256 bremser skillet kom i 88" Med 256 mm bremser så holder det å bare byttet calipere og sadel for å bruke g60 bremser. har du 239mm må en bytte hele navet får å kunne bruke g60 bremser Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jetta_vr6_kompressor Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 ja stemmer det, tok det for gitt at det var en 88- han hadde happyhappy Siter Some people see the glass as half empty, some peole see the glass as half full, I just wonder who the hell is drinking my beer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 okei... ja da så..nei, jeg har en kolega som har s2 deler som jeg får kjøpt uansett,,,,:Pder står at jeg kan modifisere et rs2 innsug, går det ikke å bruke et ifra en s2...? S2 og RS2 er helt like, bortsett fra skriften, og volumet på bøyen du må kappe av. Jeg har lest ett sted at rådene i en 20v turbo motor tåler ca 370 hk før de må byttes. Det må da være bedre å bruke en G60 underdel og frese ut for de 2 ekstra ventilene i stemplene ? Eller er det å få kjøpt stempler som går å bruke i G60 underdel med 16v topp? 370/5*4=296 hk. Og det er egentlig ikke hk du må se på, det er dreiemomentet som er avgjørende. Hvordan tenningen er mappet er også uhyre viktig. Er mye som må taes fra en 16v motor for å få toppen fra 16v til å funke. Det er mye enklere å bruke 16v motor som basis, og antagelig billigere. Dessuten gir 16v topp på G60 bunn 6-6,5:1 i komp. Bilen vil da føles slappere enn en Golf 75 hk under 3500 rpm. Med G60 stempler trenger du ikke å slipe plass til ekstra ventiler. En annen ulempe er at G60 har kortere råder, noe som gir større brytningskrefter og større slitasje på sylindervegger/rådelager. Jeg anbefaler å bygge på 2,0L 16v 9A motoren, med enten bare tykkere pakning og arp-bolter, eller med stempler for 9-9,5:1 i komp Står masse om 16vT her på forumet, bare dere søker litt!!!! Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 hmm..okei..må ta det litt på sikt...er jo veldi enkelt å bruke 1.8 blokk,og s2 stempel.... siden jeg har masse s2 deler tilgjengelig da....:| Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 ....noen her som vet om det er samme bremser bake, på 16v som på g60? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 jah! Er samme størrelse på golf 2, 3 og 4 hvertfall Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Gjelder dedde fram bremsene også eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 nej.. bare bak.. Samme dim bak på alle skive på 2,3,4 calipere passer om hverandre også.. eneste er bremseslangen på golf 4 som er anderledes. Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.