Gå til innhold

16vT

Ranger emnet

stigkri

Anbefalte innlegg

G60 bremser er 280mm og 16V bremsene er 256mm

Nesten riktig

16v har kommet med både 239 mm og 256 bremser

skillet kom i 88"

Med 256 mm bremser så holder det å bare byttet calipere og sadel for å bruke g60 bremser. har du 239mm må en bytte hele navet får å kunne bruke g60 bremser

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei... ja da så..nei, jeg har en kolega som har s2 deler som jeg får kjøpt uansett,,,,:P

der står at jeg kan modifisere et rs2 innsug, går det ikke å bruke et ifra en s2...?

S2 og RS2 er helt like, bortsett fra skriften, og volumet på bøyen du må kappe av.

Jeg har lest ett sted at rådene i en 20v turbo motor tåler ca 370 hk før de må byttes. Det må da være bedre å bruke en G60 underdel og frese ut for de 2 ekstra ventilene i stemplene ? Eller er det å få kjøpt stempler som går å bruke i G60 underdel med 16v topp?

370/5*4=296 hk. Og det er egentlig ikke hk du må se på, det er dreiemomentet som er avgjørende. Hvordan tenningen er mappet er også uhyre viktig.

Er mye som må taes fra en 16v motor for å få toppen fra 16v til å funke. Det er mye enklere å bruke 16v motor som basis, og antagelig billigere. Dessuten gir 16v topp på G60 bunn 6-6,5:1 i komp. Bilen vil da føles slappere enn en Golf 75 hk under 3500 rpm. Med G60 stempler trenger du ikke å slipe plass til ekstra ventiler. En annen ulempe er at G60 har kortere råder, noe som gir større brytningskrefter og større slitasje på sylindervegger/rådelager.

Jeg anbefaler å bygge på 2,0L 16v 9A motoren, med enten bare tykkere pakning og arp-bolter, eller med stempler for 9-9,5:1 i komp

Står masse om 16vT her på forumet, bare dere søker litt!!!!

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider