2Fat 2Fly Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 har en Fucka tenningslås på 190n min, må lirke for å få den ut, noen som har tips anna enn Tålmodighet? well Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 har en Fucka tenningslås på 190n min, må lirke for å få den ut, noen som har tips anna enn Tålmodighet? well Bytt låsen før den sitter. DA sliter du... Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0lidir Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Bytt låsen før den sitter. DA sliter du... den satt hos meg, kom på den nette sum av 4 og en halv høvding pga mor lånte den !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :aug: men hu betalte og alt endte med ny lås, knekt rattlås, og arbeid som faen.. lykke til, få den ut som viper sier, med en JÆVLA gang, unner deg så langt ifra det der altså.. Siter Mitt Prosjekt: - Mercedes 190e w201 90" "You should never underestimate the predictability of stupidity!" Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Kjør den full av crc 556 og deretter mobil pyrolube! Funker som f på gamlebilen og den jeg har nå! Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grinder_MB Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 har en Fucka tenningslås på 190n min, må lirke for å få den ut, noen som har tips anna enn Tålmodighet? well Hvem sin 190'e er dette da? din elr moren din? well Siter ---------------------------------------------- X-84- Mercedes Benz 190e, 2.0 X-87- Ford Scorpio, DOCH 16v 92- Ford Probe, 24v, "medeier". ---------------------------------------------- Det fins ingen problemer, Kun løsninger.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Ta ut ringen rundt låsen, slå med hammer rett på, skal ha tenning på for å få ut låsen men veit det går uten på ett vis. Hammertrikset er nød, ta ut ringen rundt(den svarte av stål) virker enda. Ellers, bruke lås fra w124, er bedre. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Hvem sin 190'e er dette da? din elr moren din? well Min ja :D, men ringen og slå ut? det skjønte jeg ikke, skal jo være og lirke den i ett spor så er det bare å dra den ut... hehe Grunnen er AT den sitter! Gammel gubbe som har hatt den. så må lirke for å bytte lås... Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Ta ut ringen rundt låsen, slå med hammer rett på, skal ha tenning på for å få ut låsen men veit det går uten på ett vis.Hammertrikset er nød, ta ut ringen rundt(den svarte av stål) virker enda. Ellers, bruke lås fra w124, er bedre. Stein gal måte å gjøre det på. De er to små hull i kanten rundt låsen. Ta en stålpinne\sveisepinne, bøy den i en U, og dytt den inn i disse hullene (låsen MÅ stå i hakk 1) Når du har fått de langt nok inn, så drar du i nøkkelen og låsen skvetter ut. Alt står beskreve i Haynes boka... Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0lidir Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 min måtte det stå i hakk 2, hakk en ville den faen ikke, 3 mekanikere prøvde men neida, så da var det gå amok og ta kvelden på stakkars mr.rattlås... Siter Mitt Prosjekt: - Mercedes 190e w201 90" "You should never underestimate the predictability of stupidity!" Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT-555 Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Gjør som viper sier. Selv har jeg bytta 6 slike sylindere før. Tenning i pos.1, inn med ståltråden i begge hulla (hvis den er for tynn, så går det ikke) (den burde bøyes som en U og slipes i hver ende slik at den gaper) Hvis man bruker lys, så ser man de hulla den skal dyttes inn i. Det er en fjær lås som sitter rundt hele sylinder'n, som holder den fast i rattlåsen. Denne måten er den eneste sikkre for å ikke ødelegge andre dyre deler under demontering. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Desember 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Grinder_MB is a GOD! :D han fikk fean meg til låsen min :D ALL ÆRE TIL HAN! :pray Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grinder_MB Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Grinder_MB is a GOD! :D han fikk fean meg til låsen min :D ALL ÆRE TIL HAN! :pray Litt prakk var det jo, masse ryktninger og riving... prob. var at den var låst i nøkkel entrings fasen.. og umulig og rikke til hakk1, men nå slipper du fean meg og bytte tennigslås oxo.. :P hehehe :boxing Siter ---------------------------------------------- X-84- Mercedes Benz 190e, 2.0 X-87- Ford Scorpio, DOCH 16v 92- Ford Probe, 24v, "medeier". ---------------------------------------------- Det fins ingen problemer, Kun løsninger.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Desember 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Litt prakk var det jo, masse ryktninger og riving... prob. var at den var låst i nøkkel entrings fasen.. og umulig og rikke til hakk1, men nå slipper du fean meg og bytte tennigslås oxo.. :P hehehe :boxing jess :D Du er **** meg god :D og vi skal prate litt om felgene ;), skal jeg komme innom etter skolen? Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kozas Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Har akkurat samme problemet. Får ikke vridd tenninga i det hele tatt. og er lite sugen på å levere den inn på verksted. Hjelp trengs.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Snakk med Grinder_MB ;) han fiksa min Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg