slire_sladd Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 hmm... orginal dump? hvor sitter denne? på turboen? min fk funker dårlig overens med turboxs. har blenda vakumen nå, men den kommer med en liten lyd fortsatt når den lader opp mot 0,9 og jeg slipper gassen. PSS! ikke pysssjjjj... hehe... er det normalt? eller er dette den orginale som lager lyd? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 kjøp deg orntlig ventil..Turbo Xs eller noe sånt...ring til KRB så fixer di hva du må ha.jeg skreiv mail dit og fikk et oppsett som skulle funke på B230fk :) kom på litt over 2000kr.men da har du sikkelig dump! Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 hvis du anskaffer deg et blende lokk som skal sitte over der den orginale dumpen sitter, så vil du oppnå full effekt av den eksterne dumpen... Selv om j har mine tvil på at en ekstern dump vil funke perfekt på din FK motor... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 som sagt,kommer nok til å få tomgangsproblemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoboy-940 Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 jajaja. eg hadde dumå på fk'n min eg o. mn heiv an t helvete! an dødde på tommgang heila tiå. mn kan bekrefta d atte den orginale dumpen poffer litt gott den også:P sjøl uten powerfilter ;) eg lade 0,9 :volvopower: Siter VOLVO 4 LIFE http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1829736#post1829736 http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=3656 http://www.volvo-940.piczo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vovlo Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 Jeg hadde samme problem med den JBR-Dumpen. Men en kamerat av meg jobber som maskinarbeider, og de har laget tostemplete dumpventiler på jobben. Den funker helt fint, uten noe problemer på tomgang. Alt er som normalt. Og da har eg bare blendet returslangen fra den orginale resirk.ventilen.. Siter http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=165172 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 Hvorfor har du dumpen mellom turbo og cooler? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 Du må shimse fjæra i ventilen til den er akkurat passe stram. På min dump er det ca 1mm mellom suksess og fiasko, så det er hårfin margin og det er irriterende arbeid men det gikk til slutt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoboy-940 Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 sunn atte d ikkje går ann å åpna min då:S jaja eg ska jo ha resirk ventil alikavell så:D Siter VOLVO 4 LIFE http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1829736#post1829736 http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=3656 http://www.volvo-940.piczo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vovlo Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 Hvorfor har du dumpen mellom turbo og cooler? Yeah i know. Alltid best og ha den nærmest innsugs-siden. Altså mellom cooler og innsug. Men de som lagde denne dumpen, de har selv 940 med b230FK. Og de har prøvd på begge sider, og slik de har erfart er det best mellom turbo og cooler. Så tenkte eg, ja kan jo være for ser at folk sliter med dumpventil på disse motorene. Så derfor gadd eg ikje og skjære i røret på andre siden, når eg uansett vet det virker mellom turbo og cooler. Men anyway, den skal vekk!!!!!!!!!!! Siter http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=165172 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.