algaman Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Til sommer når skolen er ferdig og jeg er begynt i full stilling, så blir det ny bil, valget er allerede klart. VW Golf 4, blir det. Så der er det enkelt. Men så kommer det en del spørsmål. Har alltid hatt sinnsykt lyst på GTI, men kossen går TDIen (150 hesteren) iforhold, ser at veldig mange TDIer kommer med 4motion systemet. Er dette noe å samle på? Så vidt jeg har skjønt kommer ikke GTIen med dette systemet eller? Ka den ene koster i forsikring vs den andre er egentlig ikke så veldig interresangt. Kjørecomfort,pris,kor godt den går er MYE viktigere, skal ikke bli eller være noke racerbil,men skal kunne trykke til en gang i blant hvis jeg er ute på tur. Håper på masse positive tilbakemeldinger, lurer også på om det svarer seg å kjøpe fra tyskland vs norge. Er jo ett langt større utvalg i tyskland. mvh André Siter x Mazda Mx-3 1,8 V6 2006 Opel Astra GTC 2.0T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Sto med samme valget for 4 mnd siden - valgt gti - og angrer ... Kjøpt Tdi - så stor motor som du har råd til - og gjerne 4wd. Går ikke noe serlig dårligere og bruker halvparten med drivstoff. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy_mcnabb Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Org 150 Tdi tar lett en org 1.8T Chippet har du 190hk og 410nm i Tdi'n... sier selv hvem som går best oxo i chippet tilstand. Men så har du penere og råere lyd i 1.8T da... Og den egner seg vel kanskje bedre til aktiv kjøring siden du har et breder turtalls register. Men f.eks en forbikjøring er Tdi'n og foretrekke. I aksen vinner nok 1.8T, så det er mange ting som veier for og imot her. Drivstoff forbruket er genialt på Tdi'n, men ikke fullt så genialt på 1.8T. =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VentoPower Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 hvor mye bruker en 1,8t a? Står på det samme valget jeg oxo:) Siter VW GOLF V GTI 2005 modell VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt VW JETTA 1,8gl 90modell solgt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy_mcnabb Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 1.8T ekstrem pen langkjøring: 0,65 på mila. Blandet: 0,85-0,9 ca. Hardt bruk: godt over literen. 1.9Tdi Langkjøring: 0,5. Hardt bruk: Vanskelig å få den til å bruke over 0,7. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VentoPower Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Liker lyden av en bensin motor bedre enn en disel, uten å fornærme noen. Men diselen har helt klart mange fordeler. Og de 150hk går jo ganske heftig vet jeg:) Siter VW GOLF V GTI 2005 modell VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt VW JETTA 1,8gl 90modell solgt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy_mcnabb Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Ja, en Chippet 150Tdi er raskere enn en chippet 1.8T i akselerasjon i fart. Brutalt drag i alle gir. (Kommer med 6 trinns kasse) og du har muligheten til 4motion. Det har ikke en Gti mulighet til, siden den kommer som kun forhjulstrekk. Med åpent luftfilter på en Tdi får du en veldig kraftig sugelyd og hører en form for "dump" faktisk. Selv om den ikke kan sammenlignes med 1.8T lyden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
algaman Skrevet Desember 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 jeg liker veldig godt tilbakemeldingene her, lyden betyr jo kanskje noke,men kanskje ikke noe allikavrell, det som egentlig gjør at tdien hoppet inn i hodet mitt vs gtien,er at du får den like fullspekket i ekstrautstyr og mere enn gtien gjerne, pluss at med diesel,lukter det diesel kort fra papsen sin bedrift.hehe. men dette 4 motion systemet hossen funker det iforhold til audis quattro? ,vh André :crazysant Siter x Mazda Mx-3 1,8 V6 2006 Opel Astra GTC 2.0T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
algaman Skrevet Desember 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Ja, en Chippet 150Tdi er raskere enn en chippet 1.8T i akselerasjon i fart.Brutalt drag i alle gir. (Kommer med 6 trinns kasse) og du har muligheten til 4motion. Det har ikke en Gti mulighet til, siden den kommer som kun forhjulstrekk. Med åpent luftfilter på en Tdi får du en veldig kraftig sugelyd og hører en form for "dump" faktisk. Selv om den ikke kan sammenlignes med 1.8T lyden. kommer alle tdiene med 6 gir? hvis ikke? hvilken gjør? Siter x Mazda Mx-3 1,8 V6 2006 Opel Astra GTC 2.0T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 men dette 4 motion systemet hossen funker det iforhold til audis quattro? Tar jeg ikke helt feil her så er det likt som på Audi med tverrstilt motor, altså A3, TT osv.. Ville valgt Tdi i samme situasjon selv, med samme begrunnelser som nevnt over her.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Min bruker stabilt rundt literen på blandet kjøring. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy_mcnabb Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 4motion er samme som a3, s3 ja. Men ikke noe prob å leke seg md det. Bakhjula slår innså fort at det ikke er merkbart. Du kan få alle Pumpedyse diesel cersjoner med 6 gir. 115hk, 130hk og 150hk. Og den girkassa tåler MYE juling. Ikke noe prob å chippe en 150hk slik at du får 410Nm, girkassa tåler godt over 500Nm ifølge Vag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
algaman Skrevet Desember 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Okei okei, dette kan jo bli bra dette,heller mer og mer mot tdien. Men hva er pumpedyse? heter den noen annet enn TDI? Eller e alle 150 hesterne med pumpedyse greier? mvh Siter x Mazda Mx-3 1,8 V6 2006 Opel Astra GTC 2.0T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy_mcnabb Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Jepp, stemmer. PD Diesel får du i 115hk, 130hk og 150. Mulig det er en 100hk oxo men er ikke sikker. Uansett, en av fordelen med PD er at du kan dra motoren rimelig langt til å være en diesel uten at du mister effekten. Du har fullt moment fra ca 1800 til over 4000 omdreininger. Dieselen blir pumpet inn i motoren med mye større trykk.Utstyrs messig er de identiske, i England og Tyskland heter bilen GTI TDI i vognkortet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi__a41.8t Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 TDI er bare sååå mye bedre enn GTI , for det første går den myee bedre og for det andre lommeboka blir dobbel så tykk... du sparer mye i form av drivstoff utgifter , forsikring, service, holdbarehet på bilen og ikke minst verdien av bilen holder seg veldig godt, er såå lett og selge en tdi bil iallefall 150 hesteren som er veldig sjelden.. Hadde 1.8 T før, og har ikke angret et eneste sekund på at jeg gikk over til 150 hester tdien.. har ikke hatt et eneste problem med bilen.. Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.