rekord_raggarbil Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 non som vet kor e får tak i tuv-godkjente senkefjærer til en 740 86-modell gl? Siter rekord er en fin råne-bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Originally posted by rekord_raggarbil non som vet kor e får tak i tuv-godkjente senkefjærer til en 740 86-modell gl? Tja, helt sikkert på Eiker Motorshop iallefall, og så finner du jo orginal fjærer hos volvo forhandler... Og en hel del andre plasser kan jeg tenke meg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cavedog Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Har de en egen nettside eller et telefon nummer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Mai 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2003 http://www.eikermotorshop.no har ikke tüv godkjennte fjærer til 740 :( har ikke funnet noen jeg heller... må de være tüv godkjennte for å være lovlige? Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 De må være tüv ja, men hør med bcb.no, evt harry| som du finner på http://www.volvo-power.net (members list). han skaffer til 240 iaff. 45mm rimeligere enn bcb, som er rimeligere enn de fleste. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
varjas Skrevet Juni 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2003 Det finnes ikke TÜV godkjente senkesett til 740. Man kan kjøpe en sats fra Volvo som senker 25mm, som er godkjent, men det senker da INGENTING. Siter - Opel Astra '99 x Volvo 745GLE '87 x Opel Corsa 1.4i Joy x Volvo 760 Tic '83 x Volvo 740GL '85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Juni 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2003 Det er tull... http://www.mekonomen.no der selger de tüv godkjennt senkesett til 740 Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
varjas Skrevet Juni 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2003 Jeg kjøpte mine fjører hos Mekonomen, de er IKKE TÛV godkjente. Som sagt, det finnes ikke TÜV godkjente til 740. Siter - Opel Astra '99 x Volvo 745GLE '87 x Opel Corsa 1.4i Joy x Volvo 760 Tic '83 x Volvo 740GL '85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Juni 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2003 Originally posted by varjas Jeg kjøpte mine fjører hos Mekonomen, de er IKKE TÛV godkjente. Som sagt, det finnes ikke TÜV godkjente til 740. hmmm... merklig. jeg spurte om de var tüv godkjennte, og de sa ja Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Juni 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2003 Kjøp fjærer hos volvo forhandler så er du sikker.. Du kan velge mellom hele to sett, hvor det ene senker 25 mm, og det andre (som er regulerbart) 28 mm. Det senker godt så ikke hør på de som sier noe annet, og da er du sikret godkjenning og KVALITET :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvindal Skrevet Juni 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2003 Jeg kjøpte lersjöfors sett fra hallsjö styling i sverige som var TÜV godkjente i fjor til en 740 t Siter 07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;) 94 Audi RS2 77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++ 98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser 08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
varjas Skrevet Juni 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2003 Jeg har også Lesjoförs, og de papirene dine vil jeg gjerne se. Jeg har kun ISO-godkjenning på fjørene, ingen tüv. Siter - Opel Astra '99 x Volvo 745GLE '87 x Opel Corsa 1.4i Joy x Volvo 760 Tic '83 x Volvo 740GL '85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Juni 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2003 Originally posted by le0n Kjøp fjærer hos volvo forhandler så er du sikker.. Du kan velge mellom hele to sett, hvor det ene senker 25 mm, og det andre (som er regulerbart) 28 mm. Det senker godt så ikke hør på de som sier noe annet, og da er du sikret godkjenning og KVALITET :) Du har rett i kvalitet delen, men 25 og 28mm er alt for lite. Bør senke minst 40mm helst 60mm.. Det er jo tros alt en traktor som skal gjøres om til gatebil her Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Juni 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2003 Originally posted by LoW RiDeR Du har rett i kvalitet delen, men 25 og 28mm er alt for lite. Bør senke minst 40mm helst 60mm.. Det er jo tros alt en traktor som skal gjøres om til gatebil her Sant det, men det er jo de to mulighetene forhandleren har.. MEN, hørte snakk her på forumet om en kar som hadde testa orginal senkesett (25mm tror jeg), og det ble vist faktisk lavere en et annet sett som senket 40mm. Ikke umulig, noen sett senker vell det de utgir seg for i 10 dager før bilen kan heve seg igjen? Stemmer ikke dette? Anyway, orginalt fra volvo skal jeg satse på, pga kvalitet og kjørekomfort... Tenker det er mer stabilt en uorgianle deler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokek Skrevet Juni 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2003 Original-settet er veldig bra. Men ikkeno for de som vil skamsenke selvsagt. Jeg synes bilen bare ble lavere og lavere i flere uker, og det er nok minst 25mm og kanskje mer. Kjøreegenskapene er iallefall prima. Fjærene og demperne er Sachs. Fjærene er progressive. Siter mvh Joakim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg