torslett Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Noen som har, eller noen som vet om noen som har en Phoenix Gold Syclon til salgs ? De er noen år gamle nå, men er noe av de råeste jeg har vært borti. de ser heller ikke ut som noen vanlige bass elementer. Fant ikke noe info om den på nette heller. Noen som husker dette elementet og vet hvor jeg kan skaffe ett slikt og mer info om det ? Siter Mvh Tor-Erik Slettvold _______________ VW Passat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Masse informasjon hos Google Denne har et meget begrenset frekvensområde. Det er laget mange andre versjoner av denne type "høyttaler". Denne modellen er en liten sak i forhold til de store på rundt 1 m. som er blitt laget. Tom Danley har laget en del slike konstruksjoner. Søk etter ham på nettet. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Tom Danley har laget en del slike konstruksjoner. Søk etter ham på nettet. Mvh Pål Tom Danley har ikke laget noen konstruksjon på "cyclone"-prinsippet. Han har laget en løsning med motor/beltedrevne membraner, men det er noe helt annet. Det er vel heller ikke riktig å si at han har konstruert/laget de, han har brukt dem i sine konstruksjoner. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Noen som har, eller noen som vet om noen som har en Phoenix Gold Syclon til salgs ? De er noen år gamle nå, men er noe av de råeste jeg har vært borti. de ser heller ikke ut som noen vanlige bass elementer. Fant ikke noe info om den på nette heller. Noen som husker dette elementet og vet hvor jeg kan skaffe ett slikt og mer info om det ? Hvorfor vil du ha disse? Det er en grunn til at de forsvant fra markedet, de låter ikke bra. Som Pål skriver har de et veldig snevert frekvensområde. Men vil man ha noe som ikke alle har og liker utseende så kan det være veien å gå. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Det kom jo som ei bombe at du måtte rette på meg... Jeg vet godt hvem som har konstruert denne type høyttaler og kjenner godt til prinsippet! Så nå vet DU og det! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Det kom jo som ei bombe at du måtte rette på meg...Jeg vet godt hvem som har konstruert denne type høyttaler og kjenner godt til prinsippet! Så nå vet DU og det! Mvh Pål Stått opp på feil bein i dag eller? For det første; skal du komme med sånn "du-klager-så-mye-på-meg" sutring, så kan du ta det på PM. For det andre; du kjenner tydlligvis IKKE til prinsippet når du ikke kan komme med noe mer konstruktivt enn det våset jeg har quotet deg på. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Denne tråden begynner å likne flere tråder på dette forumet her. Drittkasting mellom forhandlere, importører og andre bedrevitere er gått for langt allerede! For at dette skal stoppe så legger jeg meg flat (for deg) og beklager at jeg ikke vet noe som helst om dette prinsippet. Husk å ikke undervurder personer du ikke kjenner! Det kan fort slå tilbake på deg en dag, Dag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Denne tråden begynner å likne flere tråder på dette forumet her. Drittkasting mellom forhandlere, importører og andre bedrevitere er gått for langt allerede!For at dette skal stoppe så legger jeg meg flat (for deg) og beklager at jeg ikke vet noe som helst om dette prinsippet. Husk å ikke undervurder personer du ikke kjenner! Det kan fort slå tilbake på deg en dag, Dag! Drittkasting? Undervurdere? Det stemmer at jeg ikke kjenner deg, men jeg vet at du har mye fornuftig å fare med og at det er mye du kan. Men noen ting kan vi andre også, så du må tåle at folk retter på deg. Slutt å oppføre deg som en unge, svar på det du kan noe om så skal nok dette gå bra. Du må gjerne svare på det du tror du kan noe om også, men som sagt, da må du tåle å bli rettet på. Til trådstarter: beklager off topic, jeg skal ikke skrive mer i denne tråden. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torslett Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Grunnen til jeg har litt lyst på denne er for at den spillte så lave frekvenser som den gjorde. Jeg har ikke tenkt å ha bare den da. har 2 nyere Phoenix Gold elementer jeg skal ha sammen med denne om den er å oppdrive. Siter Mvh Tor-Erik Slettvold _______________ VW Passat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg