banybakke Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Hjelp! Er det noen som har tegning av ledningsnettet på en 92 E36 316 og fra en 95 modell av samme bil, Om ingen har noe så kanskje dere har tips om hvor jeg ev kan finne det på nettet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morphinytry Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Google? Eller kjøpt Haynes boka? Kan prøve å leite fram mi bok å scanne inn bildene til deg;). Prob er at en kammerat har den, men hvor :P Siter _____________________________________________ BMW 316/318 1992 (vraka) MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt) Volvo V50 1,6D 2006 Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 det hadde vært kjempefint hvis du hadde gjort det. Vi har satt inn en 95 modell motor i en 92 modell bil, men det mangler strøm i noen av kontaktene inn på hjernen. Bilen står på et ikke BMW verksted nå for å få start på den. Det er ikke mye hjelp å få fra BMW når de ringer og spør ang ledningsnettet, sender deg Email adr på PM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morphinytry Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 må bare få gang på scanneren.... bildene kommer i morgen eller no.....så fort scanneren funker ;) *finne driver-cd* :P Siter _____________________________________________ BMW 316/318 1992 (vraka) MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt) Volvo V50 1,6D 2006 Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Hvilken type scanner er det du har da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morphinytry Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Canon SmartBase MP360 sånn med printer og scanner i ett...som også kan kopiere Siter _____________________________________________ BMW 316/318 1992 (vraka) MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt) Volvo V50 1,6D 2006 Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stabil Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Her finner dere elktrisk skjema for de fleste e36.Elektriske skjema til e36 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Hjelp! Er det noen som har tegning av ledningsnettet på en 92 E36 316 og fra en 95 modell av samme bil, Om ingen har noe så kanskje dere har tips om hvor jeg ev kan finne det på nettet. Har du fått med hjernen fra den 95-motoren? Til opplysning kom ESWII rundt 95ca. Dette er startsperre. Du kan sjekke om ECU'en har startsperre ved å sjekke klistrelappen som sitter på den. Mener å huske at Sølv var MED sperre, og Rød var UTEN sperre. Uten ESWII-boksen vil du ikke få liv i bilen.. Og får du tak i en slik boks, så må den kodes om slik at den passer mot ecu og nøkkel. Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Det er ikke min bil. Jeg har bare blitt satt på saken med å få liv i den. Jeg er ganske sikker på at det er 92 hjernen som sitter der. Må vi ha 95 hjernen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Her finner dere elktrisk skjema for de fleste e36.Elektriske skjema til e36 Takk for denne linken ! Her var det mange bra tips :crazysant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Det er ikke min bil. Jeg har bare blitt satt på saken med å få liv i den. Jeg er ganske sikker på at det er 92 hjernen som sitter der. Må vi ha 95 hjernen? Det er jeg usikker på. Har ikke jobbet med ledningsnett fra 95-motor, så tør ikke si noe for sikkert. Jeg har testet med forskjellige hjerner på min egen motor (12/94, solgt som 95-mod), og det funket bare bra. Er det kontakter på ledningsnettet hvor det mangler ting? Kan du beskrive disse, eller ta bilde av de? Har du VIN (Vehicle identification number) fra bilen/motoren dere skal sette i? Fant du ut om det var rød eller sølv-lapp på ECU? Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Det eneste jeg vet er at i følge Mekonomen så mangler det strøm i noen av punktene på kontakta til hjernen. Jeg skal få sjekka det du spør om, men det er 10 mil å kjøre dit bilen står nå, så jeg kommer tilbake til det når jeg har sjekka litt, Det eneste jeg vet er at alle kontaktene som var i bruk på gamle motorn er på plass på den nye. men det er ingen strøm til pluggene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Bilen som motoren sitter i nå har ikke startsperre, men det har vel 95 modellen som motoren kommer fra. <det er hjernen som tilhører motoren som sitter i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Eieren til denne bilen har kjøpt en 95 modell motor som har startsperre å satt i en 92 modell uten startsperre. Det verste er at høgern som solgte motorn ikke fortalte at han måtte ha med tenningslås, original nøkkel og ledningsnettet for å noen gang få liv i motoren. Nå har vi gitt opp å få liv i dritten. Må hive ut 95 motoren å kjøpe en motor uten startsperre å sette i. Etter det jeg har forstått så er 95 modell motoren bare til å plukke deler av i og med at startsperra er umulig å fjerne. Vi prøvde med å fjerne inspruten å sette på den fra den gamle motoren, men da ender vi opp med en fordeler som vi ikke kan lure. På gamle motoren så sitter fordelern på enden av toppen, men på 95 motoren så sitter fordeleren ikke i motoren. Har noen noen gode forslag. Mulig vi kunne kjøpt topplokk fra en motor med fordelern i toppen, men da er det vel like greit å bytte hele skiten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg