Gå til innhold

Turbo Manta

Ranger emnet


Mekkern

Anbefalte innlegg

folk anbefaler å bruka 2.0 cih viss du skal bruka cih motor pga. at noke e feil med 2.2 sånn at den slett ikkje egna seg i det heile tatt til turbo.... Personleg hadde eg brukt c20ne (omega a) motor og kjøpt turbo kit til den

 

fortell fortell..:P turbo kit? kar? :P ka turbo kit består av?:w00t

-Volvo 740 TIC, -bruksbil-

-1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer vel fint og turbo konvertere til under 20 000 vel, hvis man kjøper litt brukt?? :)

 

Prøvde meg på en liste jeg. Har ikke så peiling på priser, men det er sann ca. Burde klare det til rundt 10 000kr+-

 

Eks. (sikkert noe jeg har glemt, men)

 

Intercooler: 1500

Turbo garret t3 1100

Dumpventil: 1000

Grenrør sveise selv elr brukt 2500 kanskje?

Dyser: 1000?

tykkereToppakning:??

Rør: 2000

 

 

Sum ca : 9000kr + tykkere Toppakning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer vel fint og turbo konvertere til under 20 000 vel, hvis man kjøper litt brukt?? :)

 

Prøvde meg på en liste jeg. Har ikke så peiling på priser, men det er sann ca. Burde klare det til rundt 10 000kr+-

 

Eks. (sikkert noe jeg har glemt, men)

 

Intercooler: 1500

Turbo garret t3 1100

Dumpventil: 1000

Grenrør sveise selv elr brukt 2500 kanskje?

Dyser: 1000?

tykkereToppakning:??

Rør: 2000

 

 

Sum ca : 9000kr + tykkere Toppakning

 

 

du glømte ein vesentlig ting........ motor.....

 

eg hadde gått for c20Let som koster 22000-25000.... eller c20ne(2500 kr) med turbokit (13-14000 kr)

 

c20LET har 204 hestar orginalt... c20ne med turbo får vel ca. 185-190 trur eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du glømte ein vesentlig ting........ motor.....

 

eg hadde gått for c20Let som koster 22000-25000.... eller c20ne(2500 kr) med turbokit (13-14000 kr)

 

c20LET har 204 hestar orginalt... c20ne med turbo får vel ca. 185-190 trur eg...

 

Hehe glemte motor fordi jeg tenkte på mitt eget prosjekt da jeg får tak i gratis c20ne motor. :D Fortsatt billigere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn.. når man tenker på hva man sitter igjen med av muligheter, utseende, motor, effekt o.l med tanke på pris.. en gammel c20ne med turbokit for 15000,- eller en c20let for 20000,- er det tvil om hvilken motor som lønner seg? er div mods for å få neddi let`n å da men hærregud.. fant ingen XE og Let ble for dyrt for meg så nå blir det volvo motor.. :( får ca. 180hk, og har ikke planer om å bruke stort mere enn 10 000,- på dette.. billige hk det :)

Opel Kadett C :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn.. når man tenker på hva man sitter igjen med av muligheter, utseende, motor, effekt o.l med tanke på pris.. en gammel c20ne med turbokit for 15000,- eller en c20let for 20000,- er det tvil om hvilken motor som lønner seg? er div mods for å få neddi let`n å da men hærregud.. fant ingen XE og Let ble for dyrt for meg så nå blir det volvo motor.. :( får ca. 180hk, og har ikke planer om å bruke stort mere enn 10 000,- på dette.. billige hk det :)

 

 

jah, eg trur det er like enkelt å putte nedi en volvo motor..enkelt å få tak i deler å slikt...å mykje billigare...mn må vell ha i en annen kasse då...å trixe litt md mellomaksling..men det hadde vert tøft md en b21et... nok power på meg det..på 900kg.=D

-Volvo 740 TIC, -bruksbil-

-1972mod Opel Manta A, 2.2i, -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn.. når man tenker på hva man sitter igjen med av muligheter, utseende, motor, effekt o.l med tanke på pris.. en gammel c20ne med turbokit for 15000,- eller en c20let for 20000,- er det tvil om hvilken motor som lønner seg? er div mods for å få neddi let`n å da men hærregud.. fant ingen XE og Let ble for dyrt for meg så nå blir det volvo motor.. :( får ca. 180hk, og har ikke planer om å bruke stort mere enn 10 000,- på dette.. billige hk det :)

 

 

så får du hugsa på at C20ne e den motoren som e kjent for å gå lengst utenom mercedes sin diesel 5'ar uten turbo som går lengere enn c20ne...

 

Så skulle tru at c20ne var ein motor som holdt ei stund... også er det billigt med ein ny brukt ein... Og når du kjøpe turbokit får du vel nye deler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men om man legger i de siste tusenlappene og skaffe let, så har man jo stort potensiale senere om man bil doble hk antall liksom :)

volvo motor er jævla kurant.. litt mere styr men er verdt d! greit nok d står volvo på toppen men hærregud da? man kan ligge like breit fordi! bruker volvo gir! mellomaksel på som oftest trixes med uansett motorvalg så det er ikke problem!

Opel Kadett C :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår