Gå til innhold

Polyuretan

Ranger emnet


motherofallbombs

Anbefalte innlegg

Tips..

 

Ring Diab på Hvalstad , 66 98 19 30, for å høre hva du kan benytte.

De har i allefall Dynevecell plater (tror det er det det heter) Det tåler bilsparkel, polyester,tynner og epoxy uten å "smelte". Alternativt hør med båtbyggere om de har to-komponent skum du kan benytte.

Alt. få tak i litt materiale og test med de produktene du skal benytte før du kjøper inn store kvanta.

 

Clumsy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulla bodd litt leger nord i landet (nord for Bergen en del timer) så hadde det vært lett å skaffe. Men for å være litt saklig så vet jeg ikke hvorfor de ikke vil selge/distribuere produktet til vanlige dødelige. Tror de kjøper inn i store kvanta slik som en tankbil i gangen og det blir litt vanskelig å distribuere videre. Kan høre med de i juleferien om de gidder å legge ut priser på nettsida deres, eller om jeg kan kjøpe en del liter slik som dere kan kjøpe. Kan desverre ikke si hva firmaet heter, siden jeg fortsatt vil ha gratis tilgang og jeg tviler på at noen i ledelsen vet at jeg får det gratis. Noen fordeler må det være med å bo på landet/bygda.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem brukte styrofoam, når dem laget.

BATMOBILEN

 

batmobile-resize.jpg

 

:popcorn

 

Sculpting the Batmobile

 

The next step was to build a full-size foam model of the car. So the Batmobile crew (including engineers Chris Culvert and Annie Smith, along with about 30 other people) took a gigantic block of Styrofoam and started carving it by hand.

They carved everything, including things like the rubber ties, in the foam. The goal of this process is two-fold:

 

The first goal is to get all of the proportions right at full-scale. For example, this car is big -- it's 9 feet 4 inches (284 cm) wide. That's 8 inches (20 cm) wider than the typical 18-wheeler you see on the road. Getting the proportions right is important in something that big.

 

The second goal is to have a full-size model that can be used to make things like the body-panel molds and the frame. The car has 65 separate body panels, and each one had to be manufactured on a custom-made wooden mold. The wooden molds were hand-made from the foam model.

To make the steel frame, the Styrofoam model was cut up to get accurate sizing and panel mounting points for the frame.

This sculpting process lasted about two months.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Noen som har peil på hvor man får tak i polyuretan skum-plater/profiler/o.l...? Skal brukes til å lage plugg til glassfiber/carbon-prosjekt. Må ha en massetetthet på ca 30kg/m3

 

 

se her:) http://www.autocustom.no/ http://www.installbay.no

 

her vil du finne alt du trenger etterhvert:)

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=75353 (#10 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår