AlexTheMan Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Heisann! Skal handle bil og har bestemt meg for en bmw 325i E36. Spørsmålet mitt er da; hvordan er det å sette turbo på denne saken? har sett på brukt vel og merke og funnet noen rundt 7000 som er overkommelig. Er det en kompelisert prosedyre å installere og hvordan går man frem for å godkjenne galskapen? På forhånd takk MVH Alex Siter AlexTheMan - VW Corrado G-60 -90 mod(lett prosjekt) - Seat Ibiza GTI -94 mod (Solgt) - Nissan Primera 2.0 LX -91 mod (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 så må du vel ha alle rørene, cooler, nytt luftfilter, ny mapping, boostcontroller, dump og wastagate, lavkompstempler, nye råder, toppakning, kjøling til turbo, ny eksosmanifold..... det er nok betydelig mer enn 7000 kr du trenger, min gode mann :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inzane_ Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Hehehe.. Morsomt med dere som tror det er kun turboen man trenger. Mer er det ikke å si om det egentlig.. Tror ikke du skal satse på å bygge noe sånn selv. Det skal sies at råder, stempler, ny topp-pakning, osv ikke er en nødvendighet da.. Hvis du kjører på moderat trykk vel å merke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Tull å si at man trenger alt det der da! Er jo bare å slenge en turbo på orginalmotor! Trenger nye manifoiler og rør fra turbo og inn + nytt luftfilter. Resten er ikke nødvendig hvis man ikke skal lade over 0,5 bar. Men ja hvis målet er 4-500hk og ladetrykk på 1,5-1,6 må man ha alt det der :thumb Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Tull å si at man trenger alt det der da! Er jo bare å slenge en turbo på orginalmotor! Trenger nye manifoiler og rør fra turbo og inn + nytt luftfilter. Man trenger også en downpipe, og man må ordne oljefeed og retur fra turboen. Det er endel deler som har mer med holdbarhet enn ren effektgevinst å gjøre, i praksis må du nok ha en intercooler og litt kaldere plugger for å få dette til å holde ved 0,5 bar. AlexTheMan: Husk først at dette blir vanskelig å godkjenne. Jeg vil anbefale deg å kikke på forumet til autopower.se - der er det mange som har konvertert 325 E36 (motoren din heter M50B25). Dersom målet er et solid bygge med 350+ HK som tåler banetreff og varver rent og fint dagen lang ville jeg solgt en nyre og satt bort jobben til pure-pf.com. :) Du kan sammenligne turbokonvertering/trimming med en skikkelig tur på byen x 10; dyrt og til tider ekstremt morsomt. Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexTheMan Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Se, jeg har ikke sagt at jeg skal åpne panseret og slenge turboen oppi og håpe det farter. happyhappy Jeg vet man må oppgradere en del ting. Turbokittet jeg så på var komplett med rør int.cooler mv. Jeg lurer på, trenger man kanskje ny clutch, bunnpanne, eksos osv. For å spørre på en annen måte, er det noen her som har vært med på et slik prosjekt eller har eid en bimmer med turbo? Målet mitt er ikke å utfordre VS-motors M5 på stripa, men rett og slett prøve meg litt frem. Satser på et ladetrykk rundt 0,5 bar. og er villig til å ofre noen byturer for dette. Hva skal man med alkohol når man har go-bilen :naaaws Dessuten har jeg ikke tenkt å utføre jobben selv, da dette ville være å utfordre skjebenen :crazysant Har noen bekjente som vil bistå meg i prosessen. Han ene kjører forresten en kompressormata bmw, som også går unna..hehe Setter pris på alle svar/tilbakemeldinger da jeg er grønn og trenger hjelpen jeg kan få happyhappy Siter AlexTheMan - VW Corrado G-60 -90 mod(lett prosjekt) - Seat Ibiza GTI -94 mod (Solgt) - Nissan Primera 2.0 LX -91 mod (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Skal man ha en bil man kan sladde med, ligge brett etc. bør man nok bytte clutch til f.eks sintec clutch, slurer mindre, og tåler mer. Ikke akkurat bra når man låner bort bilen til kjærringa da... hopper bra bortover da ja! Hadde også bytta eksos, minst mulig motstand med turbo. 2,5 " strake rør? Hvor mye effekt vil du ha da? er vel ca. 173 gamp i en 325...? Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Tull å si at man trenger alt det der da! Er jo bare å slenge en turbo på orginalmotor! Trenger nye manifoiler og rør fra turbo og inn + nytt luftfilter. Resten er ikke nødvendig hvis man ikke skal lade over 0,5 bar. Men ja hvis målet er 4-500hk og ladetrykk på 1,5-1,6 må man ha alt det der :thumb joda, men hvor lenge holder det? er en grunn til at turbomotorer har lavkompstempler for ex. OG, når du først blir bitt av turbobasillen, noe du sikkert er med S6 i stallen, så vet du like godt som meg at 0,5 bar er like spennende etter to uker med kjøring, som å åpne en flaske med cola, hvor flaska er like stort som et fingerbøl. skal man da jusse turbotrykk, så må man ut med motoren... IGJEN, og bytte alt av innmat. hvorfor ikke gjøre en god jobb på første forsøket, gå hele veien, bytte alt som trengs å byttes, så slipper man dette flere ganger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilskalle Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Skal man ha en bil man kan sladde med' date=' ligge brett etc. bør man nok bytte clutch til f.eks sintec clutch, slurer mindre, og tåler mer. Ikke akkurat bra når man låner bort bilen til kjærringa da... hopper bra bortover da ja!Hadde også bytta eksos, minst mulig motstand med turbo. 2,5 " strake rør? Hvor mye effekt vil du ha da? er vel ca. 173 gamp i en 325...?[/quote'] Det heter vel sinter clutch. Og det er 192hk i M50B25. -Krissa Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexTheMan Skrevet November 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Sant som du sier WireD med å gjøre en ordentlig jobb første gangen, men det er spørsmål om pris. Jeg vil ikke ta noe voldsomt ut av motoren da jeg vet at det fort kan ende i skandale. Kittet jeg så på beregner en effektøkning fra 192hk til 245hk og dreiemonentet fra 245 nm til 343 nm, noe jeg finner tilfredsstillende i første omgang. Og nei, shelby, dama får kjøre en annen bil :) Siter AlexTheMan - VW Corrado G-60 -90 mod(lett prosjekt) - Seat Ibiza GTI -94 mod (Solgt) - Nissan Primera 2.0 LX -91 mod (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Husk at noe av det viktigeste er at motoren skal ha tilstrekklig med føde også... Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Litt off topic spørsmål dette, men lurer ¨på det? Ok, så det er 192 i 325, men hva er det da i 328? Jeg mener det var 192 i 328 og ca. 173 i 325, noe som tydeligvis er feil. Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexTheMan Skrevet November 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 det er 193 i 328i mener jeg på.. mulig jeg tar feil..er iallefall det jeg har sett, og 325i med 192 :) Siter AlexTheMan - VW Corrado G-60 -90 mod(lett prosjekt) - Seat Ibiza GTI -94 mod (Solgt) - Nissan Primera 2.0 LX -91 mod (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Litt off topic spørsmål dette' date=' men lurer ¨på det? Ok, så det er 192 i 325, men hva er det da i 328? Jeg mener det var 192 i 328 og ca. 173 i 325, noe som tydeligvis er feil.[/quote'] I E30 325 er det 170. I E36 325 og 328 er det ca det samme hk antallet, er vel strørre forskjell på nm...... Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 I E30 325 er det 170. I E36 325 og 328 er det ca det samme hk antallet, er vel strørre forskjell på nm...... OK takk for svar. Men hvorfor lage to forskjellige motorer bare for å få littt større nm? Og hva er det i E30 328? og i 323? Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.