Gå til innhold

Golf 4 diskanter (størrelse)

Ranger emnet

bb^

Anbefalte innlegg

Skal montere mbquart frontsett x2 i golf 4, bak er det hull ved døråpnerne. Men ser ikke ut til at det er hull i "gitterne" som sitter der. Foran sitter diskantene helt oppe i hjørnet på døra, i det dekselet inni hjørnet(3kanta deksel). Hvor stor plass er det i disse holderne, tror mb quart diskantene er på 1" altså 25mm.

Passer disse inn både foran og bak? Hva med "gitterne" bak, må jeg skaffe nye. Lurer på om de er tette, er ikke høytalere bak org.

Trengs det festebraketter e.l i dørene til 6,5" woofere eller passer de rett inn både foran og bak?

Mvh Andreas

Edit: Diskantene er 44,5mm i ytterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg først har laget en topic slenger jeg like greit på litt til:

Har stinger 4^2mm høytalerkabler, disse lilla vanlige ofc kablene. Da jeg demonterte anlegget merket jeg fort at kablene hadde blitt litt brune det de var avisolert, (spesielt ved høytt& delefilter) noe jeg liker dårlig. Vil det lønne seg å lodde på skillelige kabelsko eller bytte til stinger expert kabler som er fortinna, og dermed forhinderer "irr" (skjenner ikke til faguttrykket).

Blir brått en fin pris hvis alt skal byttes :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har selv montert et Alpine SPX 177R foran i dørene på min Golf IV(3Dør). Jeg mener og tro det var en 1" diskant på dette settet. Har festet mine diskanter på der de orginale stod, dette går helt fint. Du må muligens file ut hullet litt, for å få plass til de ekstra mm, det eventuellt er. Ganske grei og enkel jobb.

Bak er det samme størrelse som foran, så hvis det er hull, er det bare til å gjøre det samme foran som bak. Eventuellt lim litt med superlim(som jeg gjorde). Hvis det ikke er hull, er det vel bare til å lage det? :)

Til høytalerene måtte jeg kjøpe spacere, for å få elementene langt nok ut fra døren, både foran og bak. Disse bygger ca 4 cm, og er spessielt viktig foran, hvis ikke tror jeg vinduet tar nedi høytaleren når du senker det.

Gittere er jo intigrert i dør trekkene foran og bak, så disse lot jeg være, det er en slags gummi list rundt høytalerene orginalt, denne tilpasser du til de nye høytalerene dine.

Når det gjelder kabelen kan det lønne å lodde ja, dette vil hjelpe på. Men det hindrer ikke funktighet å 'krype opp og innover i kabelen'. Da vil være bedre med fortinnet kabel. Et alternativt som jeg har gjort med mine standar ofc kabler er at jeg har først loddet, for og så bruke kobberfett(Coaslip, silikonfett kan også brukes), og satt krympestrømpe oppå overgangen fra lederen til isolasjonen. Da vil du slippe dette problemet, samt det er billig :)

Endret av ATG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være noe problem å få plass til 1" diskanter i Golf 4.

Jeg har montert 1 1/8" diskanter fra Morel i de plasseringene og det eneste som måtte gjøres var å frese ut hullet og lime diskanten fast med smeltelim.

Fortinnet kabel er å anbefale og koster kr.16,-/m - 39,-/m

Trenger du hjelp med monteringen så send meg en PM.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider