Gå til innhold

Toppfart

Ranger emnet


bilgal86

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor håper du det, er vell ikke så ofte du trenger å kjøre så fort? Min hadde std hjulopheng med litt slitte dempere fram, å det er ikke forsvarlig å kjøre fort med. Men så er det den helvettes trangen til å teste toppfart da.

 

Så ta det med ro å gjør det på forsvarlige plasser er mitt tips. (Det var nattas moralpreken:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor håper du det, er vell ikke så ofte du trenger å kjøre så fort? Min hadde std hjulopheng med litt slitte dempere fram, å det er ikke forsvarlig å kjøre fort med. Men så er det den helvettes trangen til å teste toppfart da.

 

Så ta det med ro å gjør det på forsvarlige plasser er mitt tips. (Det var nattas moralpreken:-))

 

Er litt for glad i fart dessverre. 240en min er ikke rask nok.

Kjører fort når det er forsvarlig å kjøre fort. Kjører ikke så fort midt på dagen, eller når det er mye trafikk.

 

Bare slapp av, jeg kjører ikke så fort med bilen før jeg har lært den å kjenne. Man må kjenne bilen, hvordan den ligger i svingene, bremselengde osv.

 

Så på noen 740er i autodb.no, de som hadde oppgitt toppfarta sa at den var ca 240 km/t. De hadde fra 200 hk-250 hk. Men det var manuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kjenne bilen godt før du begynner å kjøre hardt, tok 3 dager fra jeg solgte min 740TiC til den var rasert. Om natta har jeg helt fått skrekken for å kjøre fort, er faan meg så my dyr som plutselig står i veien. Kjørte på et rådyr i 60 å det var mer enn nok dyrt for meg.

Hadde manuell i min jeg og, men den ville ikke over 225kmh. Men det er jo mye som har innvirkning på toppfarta, dekk, hjulgeometri, osv. Så det er mange faktorer som spiller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den gang jeg hadde 740tic så klarte jeg kun 160kmt dog i 4. gir, då koblet turtalssperra inn..efkk aldri prøvd den heilt ut i 5. gire. Kommer ikke toppfart litt ann på utveksling i girkasse???

-97 VW Passat TDI

x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P

x-94 Opel Astra sportive stv Solgt

x-85 Volvo 740TIC Solgt

x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja fekk som sakt kun 160.. men det jekk rimli raskt opp te det då, kj noe å sei på det. har hørt at andre o klare mer, utveksling som kommer inn i bilde her vel ?? sto 940lavtrykksturbo i den dog, vet kj om det har noe å si.

-97 VW Passat TDI

x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P

x-94 Opel Astra sportive stv Solgt

x-85 Volvo 740TIC Solgt

x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår