Gå til innhold

Ser etter billig sub forsterker? Gjerne 2 kanaler!

Ranger emnet

Woodbeach

Anbefalte innlegg

En kamerat ser etter en billig forsterker (rundt 2 lapper) til sin Pioneer TS-W3004SPL. 1000w rms og 2x4ohm.

Er det noen som har noe brukt eller nytt som vil fungere greit til et slikt element?

halla, du finner ikke en forsterker som kan drive den bassen der skikkelig til 2000,- !!! jeg har to slike og de krever skikkelig driv fra forsterkeren!! glem det mann ... jeg mener det, kjøp heller en 300w rms pioneer basser .. du får bedre lyd og det spiller bedre.. å montere på en møkka forsterker på den bassen du nevner er dødfødt !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla, du finner ikke en forsterker som kan drive den bassen der skikkelig til 2000,- !!! jeg har to slike og de krever skikkelig driv fra forsterkeren!! glem det mann ... jeg mener det, kjøp heller en 300w rms pioneer basser .. du får bedre lyd og det spiller bedre.. å montere på en møkka forsterker på den bassen du nevner er dødfødt !!!!

Om du ikke ser det, så er det til en kamerat...hadde det vært opp til meg hadde det vært noe helt annet...Han har allerede kjøpt elementet, og har fått moralpreken ang forsterker ;P

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.lava-electronics.no

Det er denne jeg skal bruke på basseren din ;)

Det er ikke sikkert de har den ute på websiden men ta kontakt så tror jeg at de kan skaffe.

Er ikke 100% sikker på at prisen er 2990 men det ser slik ut.

Tips: om det er penger til det... kjøp M1A.460 i tillegg... 4 kanaler som ser utrolig bra ut isammens med den monoblokka.. ;) og den er billig :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

soundmagus x1500 koster rundt 2000.

Hvor får man kjøpt det?

Edit: Fikk vite det av Stian..

Men de effektmålingene var jo bare helt latterlige da :P

"600 watt - 4 ohm - på 50 Hz - THD 1.0% - 14,4 V ls - 1 kanal(er)

1000 watt - 2 ohm - på 50 Hz - THD 1.0% - 14,4 V ls - 1 kanal(er)

1500 watt - 1 ohm - på 50 Hz - THD 1.0% - 14,4 V ls - 1 kanal(er)"

1% forvregning...uff..

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som du tydeligvis ikke ser, så er brukt et alternativ og brukt forsterker til 2000,- kan by på så mangt.

stig

joda sant det.. men finne en 1000 watt RMS i 2 ohm for 2 lapper lar seg vel kanskje gjøre i bruktmarkedet!?? nytt så er det vel sjanseløst..

mener bare at mange kjøper Bassen først, som regel størst mulig i RMS watt (her: 1000watt RMS/ 3000watt peak), og så kobler det på en dårlig forsterker.. dette er vel feil tankegang !?

kjøp heller størst mulig forsterker som passer lommeboka, f.eks en 500 watt RMS i 2 ohm, da kan du finne en bass til denne i stedet .. min mening ..

de nevnte bassene tåler svært kraftige forsterkere (1000watt RMS og oppover), og er egentlig ubrukelige med dårlige/svake forsterkere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sooocool har helt rett her.. (tenkte på det med kraftig sub + svak forsterker) Og som de fleste her kanskje vet så er det som oftest pga FOR LITEN forsterker subber blir "sprengt"..

Veldig skjelden (i forhold) at subber blir sprengt pga for kraftig forsterker (i hvert fall så lenge de får nok strøm så de ikke klipper)

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider