candi-kid Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 håpet mitt var å turbokonvertere motoren som står i bilen min nå. men det skal visst vise seg å være greiere å rett og slett bytte motor, og da så klart til en turbomotor. spørsmålet mitt er om noen her har gjort det før (bytta til turbomotor på xantia), eller om noen veit om motorfestene på f.eks Xm turbo ct er de samme som på min? Takker for alt av svar (som det vanligvis er lenge mellom her på citroen-forumet) Siter saab 9000 2.3T saab 900 aero BMW e28 518, vinterbil 09/10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar600 Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 Gå heller for xantia CT Turbo motoren.. Den passer rett inn, men er litt andre drivaksler osv. bør også bytte understell/bremser også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candi-kid Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 den passer ikke rett inn med tanke på motorfester nei.. og om jeg skal ha intercooler som turbo ct motorene kom med originalt trenger jeg ny fanger, og dermed også nye skjermer, for at alt skal passe. kan bli vanskelig detta ja.. og er ikke motoren på xm turbo og xantia turbo den samme? begge er 2.0 litere på 150 hester. mulig xm motoren er 16v som på bx turbo? Siter saab 9000 2.3T saab 900 aero BMW e28 518, vinterbil 09/10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riskokern Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 både xm og xantia turbo motoren er den samme. Begge er 8v 2 litere på 150 hester .... skal ikke være noe problem å putte inn en turbo motor i xantian , men demonter hydrauliken før du skifter .... er litt trangt . Vi bruker å sleppe motor og gear ned . Siter Japser er bra biler, men faen som dem ruster :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candi-kid Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 ja, men motorfestene på turbomotorene er de samme som på turbodiesel motorene på de samme bilene, ikke samme som på 2.0l 16v motorene.. fikk jeg høre fra en kar.. har ikke sett det selv.. Siter saab 9000 2.3T saab 900 aero BMW e28 518, vinterbil 09/10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riskokern Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 ja, men motorfestene på turbomotorene er de samme som på turbodiesel motorene på de samme bilene, ikke samme som på 2.0l 16v motorene.. fikk jeg høre fra en kar.. har ikke sett det selv.. Hvis du sender meg chassienr ditt på mail skal jeg sjekke på jobben i morra ... Jeg mener de skal være like , men er ikke skrå sikker . Siter Japser er bra biler, men faen som dem ruster :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg