Destro85 Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 heisann bilen min lader ikke... jeg har nettopp byttet dynamoen og da knakk en ledning... den ledningen som knakk hadde en plugg på tuppen som skulle i dynamoen og jeg tror den hører til ladelampa... bilen er en 460 gl 93-mod... noen forslag til hva som kan være galt? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 ledninga til ladelampa må være på for at den skal lade... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Destro85 Skrevet November 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 ledninga til ladelampa må være på for at den skal lade... takk... prøver å lære litt...kan du fortelle hvorfor? hvordan den er koblet osv... Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Ladelampa er koblet til pluss på ene lederen (via tenningslås), og til D+ (på dynamoen) på den andre. Når motren ikke går, vil D+ uttaket være jordet, slik at lampa lyser (når tenninga er på). Når motren starter, gir D+ uttaket pluss, og lampa vil slukke, ettersom den kun får pluss og ikke jording. Så til saken... For at dynamoen skal begynne å lade, må den ha strøm (pluss) inn på D+ uttaket, gjennom pæra i ladelampa... Med andre ord vil ikke dynamoen lade dersom D+ er koblet fra, eller pæra til ladelampa er defekt. Litt knotete forklart,men det er vertfall slik det henger sammen! Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Hvis du ruser den opp en god del,så hender det den selv-magnetiserer seg...da lader den selv om ladelampa ikke er med. Akkurat vært igjennom det der... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Destro85 Skrevet November 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 takker...må ut å kjøpe ledning på mandag da... Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.