Gå til innhold

Lyd i omega stv.

Ranger emnet

Jonomega

Anbefalte innlegg

Skal du spare plass bør du støpe in ett element på hver side.

Glassfiber MDF og gassmaske ligger i korta her ;)

Hvilke elementer er det snakk om?

Det er snakk 2stk 12" Boschmann 4ohm,500w(165w rms)

Ellers så har jeg sett på denne pakken.

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1458&PHPSESSID=378783bc9cda1b6fab814613fe753201

Hva tror du? cheers

Lykkelig eier av 99mod passat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Er du mest opptatt av godlyd eller at det skal dunke og bråke? Og har du forsterker og kabler?

Ikke se deg blind på store typer som former ordet WATT og slikt iallefall.

Om noe virker for godt til å være sant er det somregel det ;)

Jag har ikke forsterker siden den tok kvelden i gamle bilen min. Jeg har kabler, Er ute etter godlyd, men at du skal kjenne basstrykket når du sitter inni bilen, viss du skjønner? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja om budsjettet ditt ikke er på mer enn ca 2k kan det bli litt hardt å få både i pose og sekk om du ikke handler brukt.

Skulle jeg anbefalt noe ville det blitt to lettdrevne 10" som støpes inn på hver sin side bak hjulbuene.

Avhengig av merke og kvalitet på elementer og forsterker så vil det nok bli en samla pris på ca 7k og oppover.

Byggematerialer kommer i tillegg.

Firer du på krava kan du komme unna med ca 5k for elementer og forsterker, men dette vil da gå utover lydkvaliteten.

Det jeg ville anbefalt er å satse på ett element til å begynne med sammen med en passende forsterker som som er klar for å drive to elementer (en firekanaler eller tokanaler alt etter impedansen på elementet/ene) om du skulle savne trøkk og gå til anskaffelse av ett til.

Det er desverre ikke snarveier til god lyd, men bråk kan du få ganske billig :)

Anbefaler å se etter lettdrevne elementer med høy følsomhet som ikke krever storoppgradering av strømopplegget i bilen.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja om budsjettet ditt ikke er på mer enn ca 2k kan det bli litt hardt å få både i pose og sekk om du ikke handler brukt.

Skulle jeg anbefalt noe ville det blitt to lettdrevne 10" som støpes inn på hver sin side bak hjulbuene.

Avhengig av merke og kvalitet på elementer og forsterker så vil det nok bli en samla pris på ca 7k og oppover.

Byggematerialer kommer i tillegg.

Firer du på krava kan du komme unna med ca 5k for elementer og forsterker, men dette vil da gå utover lydkvaliteten.

Det jeg ville anbefalt er å satse på ett element til å begynne med sammen med en passende forsterker som som er klar for å drive to elementer (en firekanaler eller tokanaler alt etter impedansen på elementet/ene) om du skulle savne trøkk og gå til anskaffelse av ett til.

Det er desverre ikke snarveier til god lyd, men bråk kan du få ganske billig :)

Anbefaler å se etter lettdrevne elementer med høy følsomhet som ikke krever storoppgradering av strømopplegget i bilen.

Ok, tenkte å bruke ca +- 6000kr, og da kommer matrialet utenom.

Er det noe du kan anbefale til den prisen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider