MK1RACER Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 B5234T5R er ikke så sprk motor da, blei skuffa jeg til å være 240hk, men er jo potensiale da.Hva med en T6 maskin, er ihvertfall litt krefter. Alt er relativt Det skal ikke store greiene til for å dem til å gå bedre da... I min T5 var det 225 hk og 300nm originalt. Med chipping øker den til 290hk og 430 nm. Og det merker man godt. Har ikke bremset bilen så det er jo ikke sikkert den har så mye, men man merker det veldig godt. Har kjørt med dette i 1,5 år og er veldig fornøyd. Er jo ikke mange chip programmer som øker såpass. Dette gjorde jeg på Autopower i arendal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boof Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 nice:) går sikkert unna som bare juling... Siter -Christian- -95 Volvo 855 "Svartingen" -05 VW Passat TDI "Konebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Igjen dette med å gå over bekken etter vann. Turbotrimming av B5234T er det jeg klassifiserer som et "velprøvd konsept". Du finner gatelangs, på plakater og oppslag, i avisas artikler, og her på Bilforumet, enkle og lettutførte forslag/hints & tips til trim av pjäsen. Når det er så enormt mange mennesker som på et tidligere tidspunkt har pirket med akkurat denne motoren er det bare slik det kan ende opp - du får ei oppskrift som et samlet bilsamfunn kan være enig i er den beste løsningen for mest mulig hester for minst mulig penger, du koker opp bilen etter oppskrifta, og vips, plutselig går bilen din dobbelt så bra som den ville gjort med en "alternativ løsning" (les: kompressor og den slags fysaker). Du får riktignok ikke særlig høyt ladetrykk med kompressor ,det vet jeg. Jeg har drevet en del med turbomotorer i volvoer , så jeg vet at for en som er ute etter mye effekt heller burde velge turbo. Med alternative løsninger mener jeg noe som kan fungere bra (les kompressor) og som samtidig vil øke effekten på motoren noe lunde brukbart. Synes kompressor virker interessant ,og jeg tenker på å prøve det jeg også. Så lenge bilen er diskre og en tanke hissigere enn original ,så må det være akseptabelt. turbo og kompressor er ok ,men NOS er fy fy synes jeg... nok om det... Uansett så er det vel en ide å høre med han som la inn dette om hvor mye effekt han ønsker ,og så anbefale han noe ut fra det. God Hjul :crazysant Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 nice:)går sikkert unna som bare juling... Bilen min er til salgs om du er interresert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.