safoll Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Hvordan kobler man opp boostcontroller på GTR? Ser at en av slangene fra boostcontrolleren skal innpå wastegaten, mens den andre skal innpå en nippel på kompressorhuset. Hvor er wastegaten og nippelen på kompressorhuset på GTR-turboen? Gjerne bilder.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet November 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Ca. 40 views, men ingen som vet? hmmmmmmmmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaLaVista Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Hvilken boost controller er det snakk om? Wastegaten er litt vanskelig å se. Har ikke GTR lenger, så kan ikke ta bilder eller noe. MEN: Orginalt går det slange fra etter gasspjeldet på motoren, ned mot turboen, gjennom en liten svart plast dings til høyre for turboen, og videre ned på wastegaten. Du skal inn på denne slangen. Nærmest mulig wastegaten mener eg å huske. Plast dingsen husker eg ikke helt hvilken funksjon hadde, men mener å huske at du kan ta den utav slangesystemet, og sitte inn kontrolleren din der. NB plast dingsen kan ikke taes helt vekk, går noen ledninger innpå, og de må være tilkoblet. Var slik jeg gjorde det på min GTR, det var Turbo XS Dual Stage boost Controller. Siter 93' RX7 FD 88' 323 4wd Turbo (BF Turbo) 86' Daihatsu Charade Turbo Let's go CRAZY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Jeg spurte om det samme for noen år tilbake: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=8615 Jeg fikk et svar til slutt :) Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet November 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Hei, på min bil er boostcontrolleren koblet til på disse to niplene, som du ser på bildet, altså på wastegaten og på nippelen som den svarte slangen ligger ved siden av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg