Gå til innhold

Nytt anlegg - Budsjett på 30k

Ranger emnet


Typhon

Anbefalte innlegg

Hei alle!

 

Vil høre med dere hva jeg kan få av godsaker til 30.000 i bilen min?

 

Det jeg skal ha er følgende:

- Spiller

- 2 eller 1 stk 12" sub

- et 6,5" komponentsett fremme + midbass

- en 4-kanaler

- monoblokk(er) til å drive subbene

 

Det jeg satser på er et anlegg som spiller med god lydkvalitet samtidig som det kan 'trøkke' litt når jeg vil. Hører igrunnen på alt mulig av musikk, men går mest i elektronisk musikk a-la trance o.l.

 

Så da er følgende oppgave til dere som kan dette her: Hva er å anbefale når budsjettet er på cirka 30 laken? :) Er ikke sikkert det blir en ralitet men gøy å se hva jeg har av alternativer.

 

Kabler og alt har jeg allerede så det trenger jeg ikke ha med her.

 

Gleder meg til å se hva dere kommer opp med :)

 

mvh

Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har et forslag med focal / audison / pioneer:

 

Dette settet gir meget bra trøkk og kan spille VELDIG høyt. Frontsettet er utrolig bra både når det gjelder trøkk og lydkvalitet. Sub er også meget bra og kan kobles til 1 Ohm (2 x 2 Ohm spoler) LRX 4.300 kobles i bro mot frontsett til 2 x 230W RMS. Pioneer P77MP er en skikkelig godspiller til prisen.

 

Prisene er cirkapriser. Litt rimeligere bør det nok gå ann å få dette. Forsterkere er på tilbud frem til nyttår hos Iceaudio m/forhandlere.

 

FOCAL 165K3P - 8300,- (frontsett)

AUDISON LRx 4.300 4x65W RMS - 3700,- (til frontsett)

AUDISON LRx 1.400 1x900W RMS - 4000,- (til sub)

FOCAL 33KX - 5500,- (sub)

kasse - 1500,- (til sub)

pioneer p77mp - 3500,- (cd-spiller)

Kabler - 1500,- (strøm/høyttaler/signal)

Demping - 1500,- (dempematter i dører)

Diverse - 1500,- (batteri/kondensator)

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et forslag med focal / audison / pioneer:

 

Dette settet gir meget bra trøkk og kan spille VELDIG høyt. Frontsettet er utrolig bra både når det gjelder trøkk og lydkvalitet. Sub er også meget bra og kan kobles til 1 Ohm (2 x 2 Ohm spoler) LRX 4.300 kobles i bro mot frontsett til 2 x 230W RMS. Pioneer P77MP er en skikkelig godspiller til prisen.

 

Prisene er cirkapriser. Litt rimeligere bør det nok gå ann å få dette. Forsterkere er på tilbud frem til nyttår hos Iceaudio m/forhandlere.

 

FOCAL 165K3P - 8300,- (frontsett)

AUDISON LRx 4.300 4x65W RMS - 3700,- (til frontsett)

AUDISON LRx 1.400 1x900W RMS - 4000,- (til sub)

FOCAL 33KX - 5500,- (sub)

kasse - 1500,- (til sub)

pioneer p77mp - 3500,- (cd-spiller)

Kabler - 1500 (strøm/høyttaler/signal)

Demping - 1500 (dempematter i dører)

Diverse - 1500 (batteri/kondensator)

 

 

Kasse bygger jeg sjøl, kabler er lagt opp, kommer til å kline til med enda bedre spiller tenker jeg, kondensator skipper jeg.

 

Ja, Men føler at focal + audison er littt... tja... "oppbrukt". Hva med hertz? hva med helix?

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppbrukt? jajja.. det er vel en grunn til at så mange liker disse merkene.. Men alternativer finnes jo! Begge merkene du nevner er knallgode merker! Husk bare å kjøpe SKIKKELIG frontsett!! ALTFOR mange sparer for mye her..

 

Og husk at valg av utstyr er en ting, men montering er mye viktigere. Du kan kjøpe utstyr for 100000 uten at det låter noe bedre enn utstyr til 10000 om det til 100000 er mye dårligere montert/plassert/sammensatt.

 

Forslag til merker å se på :

 

Alpine, Pioneer, Morel, Audison, Helix, Hertz, Focal osv...

Alt fra disse merkene (som koster littegrann ihvertfall) er meget bra og gir hva det lover!

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppbrukt? jajja.. det er vel en grunn til at så mange liker disse merkene.. Men alternativer finnes jo! Begge merkene du nevner er knallgode merker! Husk bare å kjøpe SKIKKELIG frontsett!! ALTFOR mange sparer for mye her..

 

Og husk at valg av utstyr er en ting, men montering er mye viktigere. Du kan kjøpe utstyr for 100000 uten at det låter noe bedre enn utstyr til 10000 om det til 100000 er mye dårligere montert/plassert/sammensatt.

 

Forslag til merker å se på :

 

Alpine, Pioneer, Morel, Audison, Helix, Hertz, Focal osv...

Alt fra disse merkene (som koster littegrann ihvertfall) er meget bra og gir hva det lover!

 

Vet at det er gode produkter :) Og vet også at montering er alfaω for lydkvalitet. Har siklet endel på Alpine TypeX både når det gjelder sub og frontsett. Ja forsterker og spiller fra Alpine og forøvrig ;) . Får midbass-kit fra alpine som "gjør om" 2-veis frontsettet til 3-veis. Fordørene blir ombygd slik at høyttalerene bli plassert mest mulig hensiktsmessig for å få et mer riktig lydbilde. Kommer til å bruke endel tid på det!

 

Takker for tilbakemeldinger sålangt! Håper det kommer enda mer så jeg har et bedre vurderingsgrunnlag ut i januar når jeg får råd til dette her ;)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke lov og vise til internett sider her?

 

for det norske firmaet boom boom leverer utrlog kraftige subber som heter VAMP dc 12 de er det helt vilt trykk i og kommer på 6000 for 2 12" elemnter og 1600 for skreddersydd KUL kasse med krom porter osv... og de selger en pyle PLAD3300d forsterker (som jeg har selv og er veldig fornøyd med) som kjører de to helt finr til 3500..

 

altså komplett sub opplegg for 6000 (2 x 12")

3290 (amp)

1600 (kasse)

Det blir 11000,-

SO LONG 520i

RIP Fiesta

Vectra A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke lov og vise til internett sider her?

 

for det norske firmaet boom boom leverer utrlog kraftige subber som heter VAMP dc 12 de er det helt vilt trykk i og kommer på 6000 for 2 12" elemnter og 1600 for skreddersydd KUL kasse med krom porter osv... og de selger en pyle PLAD3300d forsterker (som jeg har selv og er veldig fornøyd med) som kjører de to helt finr til 3500..

 

altså komplett sub opplegg for 6000 (2 x 12")

3290 (amp)

1600 (kasse)

Det blir 11000,-

 

burde kanskje spesifisere ytterligere: skal ha god lyd, ikke miste hørsel! Skal ikke delta i noen dB-konk!

 

En annen ting og: skal bygge kasse sjøl! Bygger igrunn nytt bagasjerom for å få det flott og fint og har ikke lyst på noe glorete kasse.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med:

 

Antall Produktnr. Produkt Pris inkl mva Total pris

 

100004 Morel Pulse 6. 6,5" 2-way system. Pris pr. par NOK 2090.00 NOK

100033 Morel Elate 10. 10" subwoofer, 75mm vc, hybrid. Pris pr. stk NOK 2540.00

100027 Morel HCW 6,5. 6,5" kickbass, 75mm vc, hybrid. Pris pr. par NOK 2970.00

100101 Sinfoni AMPLItude 50.4x NOK 9398.00

100097 Sinfoni AMPLItude 150.2x med delefilter NOK 8698.00

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Totalt NOK 28236.00

 

Da har du :

1 frontsett 6.5"

1 sett 6.5" midbass

2 stk. 10"

1 stk. 4 kanaler

1 stk. 2 kanaler.

DA har du bra lyd...

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha bra lyd så fokuser deg på å få Frontsettet til å funke i bilen din først!! kabler, delefiltere, montering, løse deksler etc .. masse å tenke på der før du tar deg av bassen..

Sats på INFINITY for det er bra !!

 

ang. basskasse og ren lyd, egentlig så er jo 12" altfor stort for bruk i bil, men det blir rå bass ut av sånt ..

sats på 2 x 10" i lukket kasse..

 

ps: ikke glem en Kondis ;) hehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår