Blæddis Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Noen som har erfaringer ang. lydkvalitets forskjeller når det gjelder plassering av basskasse?? Har kasse i hjul brønnen, men lurer på om det blir bedre sq hvis kassa blir plassert i seteryggen?? Noen som har testa ut dette i ei stasionsvogn?? [/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 plassering har vel litt å si, men det er vel mye viktigere at kassen er "rett" oppbygd med riktig volum og alt det der (i forhold til egenskapene til elementet osv) ellers så varierer det vel fra bil til bil dette med hva som er best plassering.. tror ikke det er noen mal på dette.. Når det er sagt så har jeg hørt KNALLBRA lyd med "alle mulige" plasseringer.. (og knalldårlig) Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blæddis Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Mye av lyden slår rett i taket, så det vibrerer kraftig. Så det er jo en uting! Tenkte på om man fikk bedre trykk hvis elementene slo bakover? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Råne har nok rett, gitt. Personlig når det gjelder plassering, er jeg av den oppfatning av at jo lenger bak, jo MER lyd! MEN. I en stasjonsvogn, ville jeg gått for rett bak seteryggene, elementene pekende bakover. Litt praktisk må jo en stasjonsvogn få lov til å være, så det er greit at stereoen ikke tar all plass! :) mvh Jan Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blæddis Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Ja, hører di fleste mener at jeg oppnår bedre lydbilde med kassa mot seteryggen! Men kjekt å vite, før jeg begynner å bygge om :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg