trønder Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 problemet mitt er at jeg kjører frontettet med en FR 550x, og det er en 4 kanaler som jeg har brokoblet til 2 kanaler, og hvis jeg da kjører et 2 ohm sett på det igjen, så tror jeg at jeg ødelegger forsterkeren etter hvert. og det syns jeg den er for bra til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 problemet mitt er at jeg kjører frontettet med en FR 550x, og det er en 4 kanalersom jeg har brokoblet til 2 kanaler, og hvis jeg da kjører et 2 ohm sett på det igjen, så tror jeg at jeg ødelegger forsterkeren etter hvert. og det syns jeg den er for bra til. Det du burde gjøre er å IKKE brokoble denne forsterkeren og heller kjøre frontsettet aktivt, så du bruker to kanaler til diskant og to til mellomtone/midbass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønder Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 jeg har faktisk vært inne på tanken, men hvordan skal delingen på midbassen være da, på det innebygde delefilteret på forsterkeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 jeg har faktisk vært inne på tanken, men hvordan skal delingen på midbassen være da, på det innebygde delefilteret på forsterkeren?Det kommer litt ann på plassering av elementene, smak og behag osv. Men vil vel tippe at du kan dele mellomtonen på 1500-2000Hz. Dette må monteres skikkelig og justeres når alt er på plass, en tidkrevende jobb, men som gir resultater om utført "riktig" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg