Gå til innhold

Råkjører tatt i 184km/h

Ranger emnet


Propellue

Anbefalte innlegg

Det er så forbannet typisk. Alle her kjører for fort, "men bare når forholdene er gode nok". Alle har sikkert hatt 50-60 i en 30-sone en gang, eller 180 i 90. Da er det greit, for du vurderte situasjonen til å være grei. Men med en gang andre gjør det, da er det uvettig, uforsvarlig, idioti. For "alle andre" har sikkert dårligere vurderingsevene enn dere, og har sikkkert drevet rene galskapen midt i kriketid med barn på alle kanter. Så poenget er, ikke uttale dere når dere ikke vet alt om forholdene, for det er antagelig ikke værre enn det alle her selv har gjort.

Du stempler altså oss som kriminelle fordi vi fordømmer at noen har kjørt noe helt hinsides fort? Logikk? Å kjøre 20-30% over fartsgrensen er en ting, men å kjøre i 200 på offentlig vei med ferskt sertifikat og flere billister på veien er rett og slett uforsvarlig. Ikke bare risikerer vedkommende sitt eget liv, men hvis det skjer noe galt så setter de også andres liv i fare, for å kunne være bajas i et par sekunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jaja, alle er jo oppi 180 i 90 sona innimellom.. ;) Men asså, forhold eller ikke. 184 er for fort. (ja, jeg veit at det hadde gått fint på en avsindig stor parkeringsplass)

 

tror ikke den gamle volvoen din drar opp i 184 på en p-plass..

 

da lurer jeg på hvor stor den er.. hehehe :D

 

 

 

nå begynner stemningen i tråden å komme litt opp igjen, faktisk.. :)

 

:drive2

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at det var flere biler på veien?

 

184 km/t i en 90-sone ala nye E18 er ikke fort. Det går rett frem. Du skal holde rattet slik at bilen følger en vei som går mer eller mindre rett frem. Hvor vansklig kan det være? Ja, du kan punge, det kan hoppe en selvmordskanidat fra en bro og ned på bilen din. Men hva er sannsynligheten for det?

 

Har dere kjørt i 180+ i 90'n? Har gjort det mange ganger selv, og det er da virkelig ikke noe som helst problem. 200 km/t på en utvalgt strekning på en "moderne" norsk motorvei er overhodet ingen ting å skrike for. Prøv selv, så ser dere.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir for dumt å tro att en e-18 strekkning er helt fri for trafikk på en søndags ettermiddag.. Jeg håper serriøst at du kjører på noen snart triggerhappy, da skjønner vell du også tilslutt meninga med fartsgrenser.

 

 

Jeg skal ikke skyte på meg så mange år som bilist, men sier likevel: Få deg iallefall mer enn et halvt år bak rattet før du sitter her og leker allvitende og vet hva som er forsvarlig og uforsvarlig basert på en artikkel i VG blandet med en dose "ressonement". :hammer

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kipt for fyren, mest alvorlige man kan gjøre i norge er jo å kjøre for fort, ikke i fylla eller voldta/rane noen.

 

til dere som sier dere aldri kjører fort, da har dere for treig bil. 0-200 går FORT.

 

har ingen aning om hvordan strekket er, men siden politiet har fulgt han i samme fart? går jeg utifra at det ikke er spesielt ille.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår