Gå til innhold

Go-carter Concept W.I.P

Ranger emnet


Go-carter

Anbefalte innlegg

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

zoom zoom: kunne du vææær så snill å si meg åssen du fikk deg Autocad? tegner med dette på skolen, skulle ønske jeg kunne øvd meg litt hjemme også, for det er jo så sabla kult, og da vil skolearbeidet også gå lettere. har du Point også?

 

Hei du :)

 

Dette er 2006 versjonen som jeg har lånt av en kamerat.

Du finner det sikkert i nedlastningsprogrammer eller noe sånt, torrent kansje?

 

Hva er point for noe da mon tro?

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk, skal leite videre jeg!

 

point er et program som på en måte opererer gjennom autocad. spesielt i byggtegninger er point genialt, for du har ferdige leyers for dører, vegger, gulv og ALT du måtte trenge av møblering og annen innredning.. det vil si, du klikker for eksempel på "bærende yttervegg" akkrat som du trykker på vanlig "line" og deretter bestemmer du om du skal ha isolasjon, hvilke mål veggen skal ha også videre..

 

jeg er fortsatt veldig tidlig i opplæringsfasen, men her ser du jeg har brukt point i autocad når jeg har lagd en kjeller (som ikke er ferdig),du ser jeg har brukt point veldig godt om du ser møbleringa:

kjeller_gj_s_001.jpg

 

her er vegger og alt fylt med fargen sin, så det ser litt mer ordentlig ut. (flyvende flatskjerm har jeg mekka selv, da den tv'en man kunne bruke fra point var noe utdatert)

innredning_001.jpg

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man finner ofte ferdig tegnede komponenter på produsentens nettsider, da tenker ikke jeg på flatskjermer å slikt da men pnaamatiske sylindrer og slikt.

 

Man har to 3d funksjoner i Autocad, man kan lage en ting som strek objekt og kle den med vegger eller lage en massiv figur, dvs en figur uten hulrom. Av den figuren kan man gjenn skjære i to hvist man vil (for f.eks sprengskisse), regne ut volum og mye annet artige saker :)

 

Jeg begynte å tegne rørramme til den bilen ovenfor å hjuloppheng etc. men jeg begynte med en annen bil istede for. Dere kan jo få se et bilde av den andre bilen røramme også:

 

shortcar2komplettrammemontert2.jpg

Jeg har vel holdt på i noen titalls timer med denne her :)

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk drivi litt med Autodesk/autocad, desverre bare en demo, og de to vesentlige forskjellene er:

 

I Sketchup kan du lage en bil på 2-3dager som du hadde brukt minst en uke på i autocad, men i autocad kan man tegne BETYDELIG bedre utseende på bilene med tanke på kurver etc. man har også bedre teksturer, som f.eks crome

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, blir jo nice det der da!

 

Driver på å bygger et svææært hus, men dette er prosjekt på skolen, så jeg har 5 uker på å gjøre det ferdig :D

 

Men legger vell ut bilder senere..

 

MEN! Det finnes ekstremt mange komponenter i tillegg til de du har på http://www.sketchup.com

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår