Gå til innhold

Effekt til Focal Utopia 4,7" mellomtone

Ranger emnet

CoaSlip

Anbefalte innlegg

Man handler da ikke bilstereo til fullpris , da hadde jeg aldri hatt råd til å drive me dette i så stor skala :D Kjøper JL fra statene , det lønner seg bigtime... Jeg er med på hva du sier , synd egentlig for jeg har allerde handla inn en 450/4 og er kjempefornøyd med trøkken i den, merka at lyden var noe tynn i forhold til tube driverene , men det skulle liksom bare mangle. Unnskyld meg , men helix er stemplet i hodet som noe billig vræl i hodet mitt vet ikke helt hvorfor , så jeg klarer helt overbevise meg selv om at det er noe bra. :) Mulig d er det , men du ser aldri det eller rockford i min bil noen gang :) Hva sies om kicker da ?

PS : BeemerZ1: Hva slags program har du tenga skissene av bagasjerommet ditt i ?

Kicker gir i hvert fall nok power... Men hvordan det ligger an med SQ er jeg ikke helt sikker på.

Hvorfor være kjedelig og bare tenke på de store merkene da?

Betyr jo at du har veldig lite å velge mellom; RF, Kicker, Pioneer og Sony...

Så du står vel igjen med Kicker og kanskje Pioneer.

Avhengig av hvor mye du vil spandere på forsterkere, ville jeg valgt enten Zapco (1000.4), TRU eller noe sånt.

Ellers har Brax, Hifonics, Audison, DLS, Signat og Phoenix Gold gode alternativer.

Skissene er tegnet i 3ds max.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARC Audio er jo ikke akkurat et lite firma... De er vel av de største på forsterkermarkedet i USA...

ARC er nok ganske små sammenliknet med firmaer som Rockford fosgate, Stilwater designs (kicker), Soundstream etc. Vi snakker selvsagt ikke om et 2 mann foretak, men det er et entusiastforetak med forholdsvis kostbare produkter.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kicker gir i hvert fall nok power... Men hvordan det ligger an med SQ er jeg ikke helt sikker på.

Hvorfor være kjedelig og bare tenke på de store merkene da?

Betyr jo at du har veldig lite å velge mellom; RF, Kicker, Pioneer og Sony...

Så du står vel igjen med Kicker og kanskje Pioneer.

Avhengig av hvor mye du vil spandere på forsterkere, ville jeg valgt enten Zapco (1000.4), TRU eller noe sånt.

Ellers har Brax, Hifonics, Audison, DLS, Signat og Phoenix Gold gode alternativer.

Skissene er tegnet i 3ds max.

Mvh

Stian

Ikke dumt.. Men med tanke på at ARC XXK er laget av samme mann som laget zapco c2k, og innmaten er omtrent kliss lik, og prisen ligger da også langt under tilogmed Zapco Reference... ARC XXK ser også bedre ut, er mer strømsterk og kan lettere skaffes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARC er nok ganske små sammenliknet med firmaer som Rockford fosgate, Stilwater designs (kicker), Soundstream etc. Vi snakker selvsagt ikke om et 2 mann foretak, men det er et entusiastforetak med forholdsvis kostbare produkter.

mvh

Glenn

Tenkte mest på at de er utrolig populær hos de seriøse byggerne..

Klart rf, kicker er mer populær. Er jo eldre merker som har opparbeidet seg, og har et image som appellerer til ungdom.. Og design som er mer salgbart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, på en måte så har jeg det.. Har eid 3 stk Zapco C2K forsterkere.. 2 stk 4.0x og en stk 9.0xd...

haha :D

Er vel ikke helt det samme uansett?

Er heller ingen ARC forsterkere som kan minne om 9.0xd...

Hvor mye tar du egentlig for en XXK-4150?

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke helt det samme uansett?

Er heller ingen ARC forsterkere som kan minne om 9.0xd...

Hvor mye tar du egentlig for en XXK-4150?

Mvh

Stian

Av de som har prøvd begge så greier de omtrent ikke skille de.. En sier den ene låter mikroskopisk bedre, og den andre sier den andre låter mikroskopisk bedre..

Tror da sammenligningene lå mellom c2k 4.0x og xxk4150...

Prisen på xxk4150 er ca det halve av ck2 4.0x, 9190,- veil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zapco virker litt kult faktisk.. noe du forhandler Rizla ? Er det SQ eller SQL ? Virker som alle forsterkere heller litt mer mot den ene enden enn den andre :)

Zapco er utrolig bra produkter.. Men det fins ikke i Norge lenger..

Arc Audio derimot, det fins i norge..

Får inn noen nå til neste uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider