Gå til innhold

Startproblemer

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Har kjørt den hvite golfen nå siden det har vært så mildt og fint ute, så den blå shitboxen min har stått i en ukes tid. Men idag så skulle jeg ta shitboxen til skolen, da var den fryktelig tung å starte men motoren gikk normalt etter at jeg fikk startet den. Etter å kjørt ned sørkedalsveien rettning smestadkrysset merket jeg at motoren fusket hvis jeg måtte stoppe opp, akkurat som om den bare gikk på 2 eller 3 sylindrere til et visst turtall. Så begynnte morroa midt i smestadkrysset stoppet motoren, og jeg fikk ikke start. Mens køen begynnte å bli LANG LANG ga jeg opp å få start, spurte så en hyggelig mann om litt hjelp. Han fikk dyttet meg ned til Statoil der jeg prøvde videre å få start. Men fikk det ikke.. Deretter tok jeg å fyllte 5 liter med bensin ettersom at tanken nesten var tom. Da fikk jeg start, men motoren gikk fortsatt kun på 3 sylindre. Bestemte meg for å teste om det gikk å kjøre. Kom 50 meter ut på veien da gikk det ikke lengere. Heldigvis var pappa med bak så han fikk tauet meg hjem.

Dette er da en 1.6l Pierburg dasser. Bilen har startet helt fint hele tiden, med unntak idag. Jeg har en sterk mistanke om at det er masse kondens i tanken siden bilen har stått med nesten tom tank i en uke, vel jeg håper da det.

Skal ta å bytte plugger,rotor, stifter og div filter senere idag, skader jo ikke det...

Men har dere noen tips til hva det kan være ??

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider