knopfler Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Hei. Holder på å skifte ytre drivknute på begge sider av min toyota avensis 98 mod. orginalt får man kjøpt kun hel aksling med yttre drivknuter på til 3700,- kr pr stykk. det jeg gjorde var å kjøpe på mekonomen løse drivknuter til 1500 ,-kr pr stk. måtte kappe løs di gammle drivknutene pgav att det var en låse ring inni knuta på splinsen. det som nå er problemet er å få på di nye drivknutene på akslingen på splinsen. entrer ikke.... :( noen som har ett tips om hvordan jeg skal få på? tenkte tanken om å fryse ned splinsen på akslingen og så varme opp splinsen på drivknuta... men er det noen andre indeer? Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Du skal ikke kappe noe som helst, di splintene skal du ta ut av akslinga og så kan du dra av drivknuten. Låseringen skal du kunne "presse" i frå hverandre, slik den slipper taket. Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 er kappet forr mange timer siden. toyota sa att jeg kunne banke dem av. å de prøvde jeg. funka ikke. så jeg kappet. de mente verkstedmesteren gjikk fint. er ikke problemet å få di av. di er av. ska ha dem på. men splinsen virker forr liten på knuta i forhold til akslingen.... Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1ack_Mi16 Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Har du telt over og sjekket at det er korrekt antall splines? Jeg fikk en knute med en spline for lite engang, det funka heller dårlig :) Var til puggen dette da men.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 fikk akkurat tips om att det kan være 2 skjeve/forflytta tenner som skal stemme åverens. ja om du forstår.. Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet November 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 fant feilen. sløvskap av meg og ikke telle tenner på splinsen. en tann for lite på di nye drivknutene. nye er bestilt Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg