Gå til innhold

Hva skal jeg kjøpe? budsjettklasse..

Ranger emnet

Big-Boy

Anbefalte innlegg

Hei hei, skal handle anlegget inn till bilen min da det orginale blir alt for dårlig.. bilen er foresten en Mercedes 300td sedan hvis det har noen betydning?

er rimelig grønn på området, men har funnet ut at jeg skal ha 2*12" og forstærker til og drive det;)

Jeg vill ha trykk;) er litt bass freak:P

Max pris er 7500kr, kan kansje hive på litt extra hvis det er noe helt villt=)

håper noen har noen forslag, takk på forhånd, mvh Chris!

-Mercedes Benz 300dt (sedan) 88mod

Anlegg:

-Pioneer DEH-P70BT

-Alpine SPE-1005

-2* Alpine SWR-1022D / SWR-1042D

-Pioneer GM-4000F (til frontsettet..)

-Helix Dark Blue 1000.1 (til subene..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha to 12" som kan trykke fra seg, og en forsterker som kan drive det hele har du egentlig brukt opp budsjettet ditt allerede. Og da mangler du fremdeles spiller, høyttalere og kabler/monteringsmateriell...

Kjøp det du trenger av kabler, sikringsholdere osv først, så ser du hvor mye du sitter igjen med :) Godt grunnarbeid er halve jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det bumma jeg på. Brukte alle penga på forsterkere og høytalere, og hadde ikke noe igjen til kabler og demping og slikt så kom ikke i gang på en stund...

Ta kontakt med en forhandler å få en pakkepris, fortell dem hva du er ute etter så setter dem sammen noe for deg som passer ditt budsjett og dine ønsker.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, skal handle anlegget inn till bilen min da det orginale blir alt for dårlig.. bilen er foresten en Mercedes 300td sedan hvis det har noen betydning?

er rimelig grønn på området, men har funnet ut at jeg skal ha 2*12" og forstærker til og drive det;)

Jeg vill ha trykk;) er litt bass freak:P

Max pris er 7500kr, kan kansje hive på litt extra hvis det er noe helt villt=)

håper noen har noen forslag, takk på forhånd, mvh Chris!

Du kan jo se her ,de kjører mange tilbudspakker......er du heldig ordner de med spiller på kjøpet til deg oxo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo se her ,de kjører mange tilbudspakker......er du heldig ordner de med spiller på kjøpet til deg oxo

etter å ha lest litt om boomboom her inne ville jeg valg noe annet. jeg ville iallefall hatt vanskelig med å stole på noen som skryter så mye av ALLE varene sine.

Big-Boy: Du bør også tenke over om du virkelig MÅ ha 2stk 12". kan få like bra lyd med f.eks. 1 med bedre kvalitet. spør en seriøs forhandler etter bra pakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha to 12" som kan trykke fra seg, og en forsterker som kan drive det hele har du egentlig brukt opp budsjettet ditt allerede. Og da mangler du fremdeles spiller, høyttalere og kabler/monteringsmateriell...

Kjøp det du trenger av kabler, sikringsholdere osv først, så ser du hvor mye du sitter igjen med :) Godt grunnarbeid er halve jobben.

7500kr er bare for forstærker og suber=) har fådt en fyr till og spesiallage kasse til min bil, og får kablene til en god pris dær så det er ikke noe problem=) og spilleren blir byttet ut til jul;) får ikke lappen før i januar så er ikke nåe stress, vill bare bynne og bygge;) men 7500 for suber og forstærker, resten kommer utenom;)

Anlegg:

-Pioneer DEH-P70BT

-Alpine SPE-1005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha lest litt om boomboom her inne ville jeg valg noe annet. jeg ville iallefall hatt vanskelig med å stole på noen som skryter så mye av ALLE varene sine.

Big-Boy: Du bør også tenke over om du virkelig MÅ ha 2stk 12". kan få like bra lyd med f.eks. 1 med bedre kvalitet. spør en seriøs forhandler etter bra pakker.

Syns også de virket litt useriøse, men for og svare på det andre..

jeg er ikke helt sikker på om jeg MÅ ha 2*12" men jeg vill ha 2*12" jeg syntes iallefall det er det beste oppsettet=)

Anlegg:

-Pioneer DEH-P70BT

-Alpine SPE-1005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også de virket litt useriøse, men for og svare på det andre..

jeg er ikke helt sikker på om jeg MÅ ha 2*12" men jeg vill ha 2*12" jeg syntes iallefall det er det beste oppsettet=)

mulig det er det beste oppsettet for deg. det varierer fra bil til bil og øre til øre. på forumet vil du nok få 100 forskjellige merker alt etter hva folk liker. jeg har ikke nok kompetanse i det hele tatt til å si ett merke men hør hva de som virkelig kan det sier. de kan som regel det dem driver med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de to øverste forstærkerne på denne siden: http://www.mamut.com/dynabel/subdet302.htm er de noe bra? tenkte på bf4501, kan den drive 2 stk? eller bare 1? og bf252, sier jeg er grønn på dette området=) må spørre:P

Anlegg:

-Pioneer DEH-P70BT

-Alpine SPE-1005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hammer

Nei, for ingen av de andre forhandlerne her skryter vel av varene sine heller, mener jeg. Ikke at ALLE gjør det, altså, men flertallet syns jeg skryter litt når de har sjansen. Men jeg dømmer dem hvertfall ikke for det!

Man er jo interessert i å selge, og når man på et tidspunkt valgte HVA man skulle selge, burde man jo valgt det fordi man, hvertfall fra eget ståsted, oppriktig mener det merket/produktet er BEST til sitt bruk og har best pris/kvalitet-forhold! Det hadde hvertfall jeg gjort, kan da ikke selge noe man mener er dritt! Og har man noe bra som man vil folk skal få ta del i, da prøver man jo å få flest folk til å vite om det også! :)

Du bør ikke bedømme kvaliteten på varene etter hvordan selgeren oppfører seg - Men du kan selvsagt velge å IKKE handle et sted fordi du syns selgerne er overlegne drittsekker. Det har jeg selv gjort! Men produktene kan være bra likevel! Derfor er det fint at de fleste produkter kan kjøpes flere steder! :)

For øvrig, sånn for å gå litt ON TOPIC, så syns jeg litt flere forhandlere kunne lagt ut "startpakker" i nettbutikkene sine. Da er det vel mye lettere for de som ikke har så god erfaring eller kunnskap å velge? I tillegg til at de som vil ha mye for pengene kanskje faktisk føler at de har fått mye for pengene.

For å sammenlikne med tilsvarende situasjon: Du drar på IKEA og kjøper en fin seksjon til å ha i stua. Når du kommer hjem, oppdager du at skapdører er ekstrautstyr. D'oh!

Akkurat slik er det når man har kjøpt en "pakke", og kommer hjem og oppdager at kabler ikke var inkludert - og det du har brukt flerfoldige tusen på, ikke er brukbart før dette er innkjøpt! Slikt blir man grinete av! :)

Og for å gå HELT ON TOPIC:

Trådstarter: Jeg vil gjerne vite om du har CD-spiller og slikt fra før, da du ikke skriver noe om det i posten. Kanskje det bare er 12"-ere og forsterker du trenger? :)

Mvh

Jan Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hammer

Og for å gå HELT ON TOPIC:

Trådstarter: Jeg vil gjerne vite om du har CD-spiller og slikt fra før, da du ikke skriver noe om det i posten. Kanskje det bare er 12"-ere og forsterker du trenger? :)

Mvh

Jan Rune

Det stemmer, spiller blir byttet ut til jul, får kabler osv. billig av de som bygger kassa=) så er bare subber og forstærker jeg skal kjøpe nå;)

Anlegg:

-Pioneer DEH-P70BT

-Alpine SPE-1005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn, 7500 til woofere og forsterker blir bra! Så ikke siste innlegget ditt før jeg postet mitt! :)

Om du liker MYE bass, og ikke er så opptatt av lukket kasse, frekvensrespons, osv, og vil gjøre det enklest mulig, tror jeg kanskje jeg ville tatt en tur til boomboom.no. Ikke fordi jeg favoriserer boomboom foran noe annet, men fordi her får du mye for pengene etter min mening. Spesielt om det er DUNK-DUNK du er ute etter! :)

Månedens tilbudspakke eller noe slikt: http://www.boomboom.no/index.php?act=viewProd&productId=154

Her får du med kabler også, så slipper du å stresse med det. Og kasse! :) Vil du ha ENDA mer bass, spør om å få byttet ut disse elementene i månedens tilbudspakke, og sleng inn DC-12 isteden. Har en slik 12" nå, i lukket kasse, på en liten rockford punch-forsterker, og dette spiller HØYT! I bassreflekskasse, og med denne MYE større forsterkeren, må det dunke vilt! :D

Vil du ha mer lydkvalitet, ville jeg gått for Soundstream, tror jeg. Eller Alpine sine Type R-elementer. Antagelig får du god pakkepris her også, men tror det skal mye til for at de matcher trykket i DC-12-høyttalerne. Dessuten tror jeg neppe du får med kasse i prisen i såfall. Men Autocustom.no selger hvertfall Soundstream, og Alpine finner du jo "overalt"! :)

Mvh

Jan Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de to øverste forstærkerne på denne siden: http://www.mamut.com/dynabel/subdet302.htm er de noe bra? tenkte på bf4501, kan den drive 2 stk? eller bare 1? og bf252, sier jeg er grønn på dette området=) må spørre:P

Den forsterkeren kan drive fin 2stk 500W sub. så og si maks ut. For den gir 800W rms i 2 ohm. 3.998,-

Eks. på sub: med den forsterkeren: dynaBel 12" Multimagnet Subwoofer 4 ohm

NOK 1598.00 x 2

Det bli i under kant av 7.200,-

Bygg dem i 2 stk bitte små kasser, og bli overasket av hva dem kan prestere.

Kasser er vel fra 20 - 30L i bil.

Hva med frontsett? du trenger (må ha) komponent sett med 6,5" mellotone/bass til dette, + forsterker til dette også.

Ville da valgt Dynabel der også + Peerless. Om du går for noe slikt jeg nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn, 7500 til woofere og forsterker blir bra! Så ikke siste innlegget ditt før jeg postet mitt! :)

Om du liker MYE bass, og ikke er så opptatt av lukket kasse, frekvensrespons, osv, og vil gjøre det enklest mulig, tror jeg kanskje jeg ville tatt en tur til boomboom.no. Ikke fordi jeg favoriserer boomboom foran noe annet, men fordi her får du mye for pengene etter min mening. Spesielt om det er DUNK-DUNK du er ute etter! :)

Månedens tilbudspakke eller noe slikt: http://www.boomboom.no/index.php?act=viewProd&productId=154

Her får du med kabler også, så slipper du å stresse med det. Og kasse! :) Vil du ha ENDA mer bass, spør om å få byttet ut disse elementene i månedens tilbudspakke, og sleng inn DC-12 isteden. Har en slik 12" nå, i lukket kasse, på en liten rockford punch-forsterker, og dette spiller HØYT! I bassreflekskasse, og med denne MYE større forsterkeren, må det dunke vilt! :D

Vil du ha mer lydkvalitet, ville jeg gått for Soundstream, tror jeg. Eller Alpine sine Type R-elementer. Antagelig får du god pakkepris her også, men tror det skal mye til for at de matcher trykket i DC-12-høyttalerne. Dessuten tror jeg neppe du får med kasse i prisen i såfall. Men Autocustom.no selger hvertfall Soundstream, og Alpine finner du jo "overalt"! :)

Mvh

Jan Rune

Ser bra ut det=) men problemet er at jeg må nesten ha custom kasse, ettersom det er en stor blikkvegg bak "sofaen" i bilen og det demper masse lyd:( så kassen som de skal bygge nå blir portet opp hattehylla, og kabler får jeg till innkjøpspris så trenger bare Suber og Forstærker:/

hvist ikke hadde jeg helt klart kjøpt ferdig pakke.

tusen takk til alle som faktisk gidder og bruke tid på og hjelpe meg=)

Anlegg:

-Pioneer DEH-P70BT

-Alpine SPE-1005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du vil ha mye for pengene kan du kjøpe noe brukt, har en Rockford Fosgate Power serie forsterker ,denne kostet over 10000 når den kom, min som er brukt noen måneder og har over et år med garanti igjen får du for 4500 kr. denne skal yte 1152Wrms vist du kjører i 2 ohm

Mvh

Erik

Edit: den heter 1051s bare søk og finn info

Lenke til kommentar
Del på andre sider