El_diablo Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 En kompis av meg har en BMW 318 93 modell. Jeg var med å fylle olje på den for 1500 km siden. Da var den nesten tom for olje. Måtte helle på 4 1/2 liter olje. Nå er den så tom at det ikke kommer merke på peilepinnen og du hører på motoren at det ikke er noe olje når den går. (Bare startet i 2 sek.) Hva kan være galt? Har ikke fått sjekket filteret eller bunnpluggen enda, så det kan være en liten ting. Men hva andre ting kan det være? Har ikke sett noe blårøyk fra eksos og motoren virker ganske tørr utvendig. Heller ikke noe olje i kjølevannet osv. Parkeringen der bilen har stått er også tørr. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Gåene ventiltettinger? (Bilen super i seg olje under høyt vakuum) Gåene stempel- eller oljekontrollringer? (Oljen kommer opp fra veivhuset (kompresjonstest? Sylinderlekkasjetest?)) Eventuell lekkasje? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Måtte etterfylle 4 1/2 liter olje? det er godt gjort :) min 92-modell 318 er det plass til bare 4 liter på ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Oktober 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Det var ikke noe synlig galt. Untatt oljen som forsvinner så j***** fort. Ikke tegn til lekasje, eller blårøyk fra eksosen. Han som eier bilen snakket med naboen sin som også har en identisk bil. Han sa at det var helt normalt. Hans bil brukte mer olje. Syns det høres veldig rart ut. :wonder Når det gjelder hvor mye olje vi tømte på sist, så tømte jeg på 3 1/2 liter. Kompisen min sa at han hadde tømt på en liter før, men kan være at han har sett feil. Vet ikke hvor stor "oljetank" det er på de bilene der. Uansett 4 eller 4 1/2 liter olje på 1500 km er.... drunk Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Vel... Hvis han har kjørt uten olje på motoren, er den NEPPE i toppstand nå akkurat.. Btw.. Ha bilen i gir, rull nedover en ganske lang nedoverbakke og se i bakspeilet når du gir gass igjen... Med det forbruket du snakker om her vil det ryke blått i lange baner.. Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg