Gå til innhold

usa radio til europeisk ?

Ranger emnet

honnings88

Anbefalte innlegg

Hei kjøpte nettop masse bilstereo fra usa, slang med en DEH-8600MP. Denne har jo selfølgelig amerikansk radio. Er det noen mulighet å modifisere den slik at den får inn europeiske frekvenser ? Isåfall hvor får jeg gjort dette. Kunne gjerne tenke meg å gjøre det hos en privatperson som hadde litt greie på det...

Må vel bygges om med chip, men RDS får du ikke...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjøpte nettop masse bilstereo fra usa, slang med en DEH-8600MP. Denne har jo selfølgelig amerikansk radio. Er det noen mulighet å modifisere den slik at den får inn europeiske frekvenser ? Isåfall hvor får jeg gjort dette. Kunne gjerne tenke meg å gjøre det hos en privatperson som hadde litt greie på det...

Veit at det er enkelte spillere dette kan gjøres på.

En som kaller seg megabillig.com eller noe i den duren her inne på forumet, tror jeg gjorde det. Ellers hadde jeg sendt mail til pioneer. DEH er vel pioneer? hehe :) Funker ikke radioen i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel bygges om med chip, men RDS får du ikke...

hva er rds? er ikke den europeisk radio?? :P DONT shoooooot me :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet kan du ikke endre dette via meny på pioneer sine spillere..

RDS er ikke europeisk radio nei, det er radio data system som har endel funksjoner som f.eks AF (Auto Frequency) som gjør at radioen automatisk bytter til den beste frekvensen for den radiostasjonen du hører på, så ved en ombygging så kan man ta inn alle frekvensene, men om man kjører utenfor "dekning" så må man altså finne den beste frekvensen selv..

RDS inneholder også andre funksjoner jeg ikke skal gå nærmere inn på, AF og TA er vel de som folk synes er viktigs, TA fungerer dog ikke overalt i Norge enda som jeg har opplevd hvertfall..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider