Gå til innhold

BBandersen: Opel Kadett - Dark Side

Ranger emnet


BBandersen

Anbefalte innlegg

haha...glemte det jeg egentlig skulle skrive da :P nettopp skjært ut modellen av den nye bagasjen min så skal ned å støpe nå, så håper jeg å få satt den sammen i morgen :D og begynt å lage modell av bakfangeren :) jobber litt mye de neste ukene så redd jeg bilen blir litt offer de neste ukene :(

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

null svett...tror ikke det er no problem...tøft :D bilder? mange skruer? problemer underveis? kjørbar etter du tok det ut? og kom du til instrumentene når du hadde tatt ut dashen?

 

Det blei driiit tøft.. hakke montert det enda, men blir i mårra... kan sende deg no url til bilder når jeg får de opp og gå..

 

egentlig ikke særlig problemer... man må liksom bare være "forsiktig, men brutal" liksom.. er ikke veldig mange skruer... noen sitter litt godt gjemt og greier, men ekke no vanskelig å få av.. om du drar og bender litt, så kjenner du ca hvor dem sitter, og så finner du dem kjapt..

 

Ikke kjørbar når du tar ut.. eller.. ikke om du tar ut allt hvertfall... mye knapper og drit du kan få bruk for er borte, girstanga står bare og flaggrer rett ut a gølvet, og man må løsne revers koblinga..

 

Kommer til instrumentene ja... men orka ikke knote noe med dem nå.. nå veit jeg hvordan man får ut allt samma, så da er det jo grei match å få ut seinere også..

- 97 Rover 214 SI

X - 95 SEAT Ibiza GTI

X - 92Opel Kadett E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei driiit tøft.. hakke montert det enda, men blir i mårra... kan sende deg no url til bilder når jeg får de opp og gå..

 

egentlig ikke særlig problemer... man må liksom bare være "forsiktig, men brutal" liksom.. er ikke veldig mange skruer... noen sitter litt godt gjemt og greier, men ekke no vanskelig å få av.. om du drar og bender litt, så kjenner du ca hvor dem sitter, og så finner du dem kjapt..

 

Ikke kjørbar når du tar ut.. eller.. ikke om du tar ut allt hvertfall... mye knapper og drit du kan få bruk for er borte, girstanga står bare og flaggrer rett ut a gølvet, og man må løsne revers koblinga..

 

Kommer til instrumentene ja... men orka ikke knote noe med dem nå.. nå veit jeg hvordan man får ut allt samma, så da er det jo grei match å få ut seinere også..

 

 

okei...må være ærlig å si at det der virka som en pesete jobb :P det som er dritt er at jeg bruker den bilen hver dag om vintern da:P så må vel begynne på den lakke delen litt senere...får igang de andre bilene ved påske tipper jeg så da blir detta mer og mer rein prosjekt bil :D btw...lå å så på little chiken på prosjektoren da jeg fant ut følgende...ikke dytt bort laptoppen ubevist fra et bord og la den lande på gulvet!!! hehe...så per dags dato har vi 14 pcer i leiligheten...5 av dem er åppe og går, 2 er servere og resten er romkameraten min sine :P så jeg har igrunn ikke pc akkurat nå :P men bestilt ny cpu til den ene stasjonære min så oppdateringer kommer vel fra og med neste uke igjen:) driver å pusser veggene i bagasjen nå, og begynt å forme hekken..og skrudd inn deler av det nye gulvet...subbene,kondisen og forsterkerene likte ikke brekking når overhode ingen ting var skrudd fast (a) noen som veit om noen fete sideskjørt?

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aight.. well.. ja det tok noen dager... men mest fordi vi var totalt eksperimentelle.. og blant annet lakka shiten 2 ganger i forskjellige farger, for jeg blei ikke helt enig med meg sjæl...hehe

Du får ha lykke itl med pc greiene.. håper du får årdna deg no så vi får sett noe bilder..

Hvordan mekker du hekken a?? noen gode tips?? har muligens skaffa meg en ekstra frontfanger som jeg skal begynne og modde og leke meg med.. hehe..

hmm.. sett litt på sideskjørter da... er en del å velge mellom.. Rieger har noen fete blant annet..

- 97 Rover 214 SI

X - 95 SEAT Ibiza GTI

X - 92Opel Kadett E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

floormate til å bygge "ramma" evt spon eller lignende så ha på byggeskum..lettere å forme bygge skum enn floormate med tanke på runde kanter ect..tenkte å ha gips utenpå der når jeg har fått det ca perfekt for vil være billig og enkelt å få en fin finish...syns det er litt vanskelig jeg, mye fint men er ikke alltid like fint på kadetten :P

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bagasjen har blitt litt skrinlagt inntil vidre for firmaet jeg jobber i får inn forsterkere og elementer om 4-5 uker så da blir det bygging av nye kasser og alt...litt dumt å mekke noe som må bygges om igjen om kort tid ;)

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

floormate til å bygge "ramma" evt spon eller lignende så ha på byggeskum..lettere å forme bygge skum enn floormate med tanke på runde kanter ect..tenkte å ha gips utenpå der når jeg har fått det ca perfekt for vil være billig og enkelt å få en fin finish...syns det er litt vanskelig jeg, mye fint men er ikke alltid like fint på kadetten :P

Sant sant... Sære små biler....

Høres fett ut da... veit ikke om jeg skal begi meg ut på det nå.. mulig fått tak i ny prosjekt bil.. så da går mesteparten a penga på den.. blir kansje en mekka front.. får se ann...

- 97 Rover 214 SI

X - 95 SEAT Ibiza GTI

X - 92Opel Kadett E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bagasjen har blitt litt skrinlagt inntil vidre for firmaet jeg jobber i får inn forsterkere og elementer om 4-5 uker så da blir det bygging av nye kasser og alt...litt dumt å mekke noe som må bygges om igjen om kort tid ;)

 

Je.. lurt.. unødvendig mye jobb liksom... hvordan elementer skal du ha inn baki der?

- 97 Rover 214 SI

X - 95 SEAT Ibiza GTI

X - 92Opel Kadett E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

har ikke helt klart å bestemme meg for hva jeg skal ha enda :P men driver jo firma som bla selger bilstereo så må prøve å ta inn no heftig...har 2-3 elementer typer jeg vil ha, men klarer ikke helt å bestemme meg så inntil vidre ser det ut som jeg går for noen litt billigere som midlertidlig løsning...får satt inn indash dvd spiller med 7"lcd skjerm og touch snart:D hm...kjøpt felger....tenkte jeg skulle ta ut trekket i taket og trekke glasfiber på det...samt sette inn masse LED lys og diskanter...må få begynt på bagasje lokket og vingen snart også :S fått tak i 7" til å ha i bagasjelokket som skal bli til ps spilling...ja...får ryggekamera også snart..foran og bak + bygge inn laptop med gps og carputer os. men firma tar mye av tia mi akkurat nå :(

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden jeg må prøve å få inn no flere bilder her så legger jeg ut litt bilder av det jeg har tenkt på/vurderer å sette inn i nær framtid. kommer sikkert ikke til å si noe som helst for noen for det er ukjente merker...men er hvertfall bilder av det ;)

 

12sub.jpg

3x disse... 2x450wrms

 

JLD%20dby.jpg

evt 3x disse...1200wrms

 

4tom.jpg

disse som front høytalere i dashen...'

 

65012.jpg

dvd spilleren min :D

 

RF-3000D.jpg

trolig den forsterkeren jeg skal ha...skal gi 1x3000rms@1ohm

 

TL-G1611.jpg

 

bygge inn disse i alle dører og ha 2 par i hattehylla...

 

forsterken ekke helt perfekt til subbene så driver å leter etter en annen...men blir uansett 1-3 mnd før det er på plass :(

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

smekker inn en update...blitt ferdig med forma til panser scoopet og driver å støper kopier i skrivende stund...her er et bilde av modellen:

100_0135.JPG

 

og driver å lager modell til vingen..satser på å gjøre den klar i løpet av helgen og blir satt i produksjon rundt måneds skifte...

 

100_0143.JPG

 

100_0142.JPG

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår