Gå til innhold

Problemer med instrument belysning Haster!

Ranger emnet


Volvo-Racer

Anbefalte innlegg

Skulle bytte mine instrument pærer ( speedo ) med diodepærer.

Da vi skulle slå på lys, så var det mørkt.. Ikke nok med at det ikke var lys i speedo, men også i varmeannlegget.

 

Noen som vet hvor feilen kan ligge? har skjekket sikringene, kan det være noen skjulte sikringer eller no som fucker? alacocaina

 

Håper noen kan hjelpe.

Takker for raskt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt sikker på at sikringen er hel da?

 

Jeg har skjekka alle sikringene som sitter i "sikringsboksen" inne i kupeen..

 

Edit: Er det noen andre sikringer noen andre plasser som kan være probleme? alle varsellysene funker, bare ikke selve lyset.. vi har prøvd det i en annen 240 å der funka det.. så jeg aner ikke hva som kan være feil.

Har målt sikringene å..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et lignende problem på min første 240, og der måtte j legge opp nye kabler til alt av innvendig lys...! men det som var hos meg, var at sikringa røyk samma hva j gjorde, og j fant heller ingen feil, så istedet for å bruke time på time, så la j opp nytt med releèr og hele pakka...

du kan jo gå over det forskjellige kontaktene du hadde av når du kobla i lysene, for å sjekke at alt ser greit ut, noe bedre råd har j ikke...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et lignende problem på min første 240, og der måtte j legge opp nye kabler til alt av innvendig lys...! men det som var hos meg, var at sikringa røyk samma hva j gjorde, og j fant heller ingen feil, så istedet for å bruke time på time, så la j opp nytt med releèr og hele pakka...

du kan jo gå over det forskjellige kontaktene du hadde av når du kobla i lysene, for å sjekke at alt ser greit ut, noe bedre råd har j ikke...

 

hmm tok jo bare av det som står bakpå instrumente.. åsså satt jeg inn dioder med slik sokkel som orginalpæra.. men jeg får vel bare lete vidre.. takk for at du prøvde iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det ikke til å funke med de.. så jeg bruker kald katode.. tror ikke bilen likkte diodene.. tror den laga kortsluttning.. slik at dimmeren gikk..

Ok.. Ta de med på skolen i morgen, eller kom til meg med de.. Må teste dem ut i S40'en :P

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår