TBI Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Noen som vet om det er mulig å skaffe papirer som beviser kvaliteten på OMP ratt? Kollevoll har ikke papirer på noen av rattene sine, men sier i en mail at flere av kundene deres har vist biltilsynet at rattene brukes i internasjonal motorsport og dermed fått de godkjent. Dette var selvsagt ikke noe de gikk god for, men det hadde skjedd. Rattet jeg har tenkt meg er et OMP Trencento 330mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Hmmmm.... Vet ikke hva disse papirene skal inneholde, men såvidt jeg vet har alle OMP ratt med et papir med et TÜV merke på (TÜV 9002). Det står ikke noe mer en et merke pluss monteringsanvisning. Nå sjekket jeg i esken til et Trecento 330mm ratt i semkset skinn(OMP 1975N). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Oktober 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Jøss. Det var da merkelig. Ifølge Kollevoll så var det ikke med TUV papirer. Vet du om du har dette liggende - muligheter for å sjekke? Dersom det er stemplet og har nummer så burde det jo gå å få det godkjent i en eventuell kontroll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Har et til Trecento for hånden. Det er ikke stempler eller noe, er bare et papir fra OMP med et TÜV merke med ISO 9002 på seg. Hvis de sier på Kollevold at det ikke er TUV godkjent så burde det stemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Oktober 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Ok. Det står ikke noe id eller noe? Fant fint lite ut fra ISO 9002 - har vært å søkt litt på http://www.tuvdotcom.com og http://www.iso.org. Ser muligens ut som om det er en standard som "går god for" fabrikanten OMP. Litt usikker, men tyder litt på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Oktober 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Noen som har tips om hvordan en kan dokumentere for biltilsynet at rattene brukes i internasjonal motorsport på en fornuftig måte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Oktober 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 --------------- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg