RonnyL Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Giret i Golfen min er skikkelig i ulage, stor slark sidesvis og den har mer lyst å gå i revers enn 1. gir! Interessant i rushtrafikk det! Snakket med Garvik Autospar på lørdag, og de hadde repsett til Golf 1, men det var samme type for 1.6 og 1,8. Er giroverføringen lik på GTI som på vanlig Golf? Var også to typer repsett, ett bestående av bare foringer, og et med litt færre foringer men med en fjær og et slags "hjul" osv. Trenger jeg begge? Er bestillingsvare, så det er kjipt å vente 14 dager og så kommer det feil sett. Siter “It's better to die standing than living on your knees” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Så vidt jeg kan forstå etter å ha tittet litt i Etka så er det 4 trinns kasse opp til og med 1.7l og 1.8l har 5 trinns. Sikkert derfor det er forskjellige pakningsett, men det ville vært fint å fått dette bekreftet av noen eksperter :) Det settet med en fjør og "hjul" er til 1.1 - 1.3l tror jeg.. ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Er giroverføringen lik på GTI som på vanlig Golf? Nei det er den ikke! Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glofygirl Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 har faktisk akkuratt det samme problemet med min GTI. Men der liker den bedre 1'ste gir og reversen er omtrent umulig å finne... Noen råd til hva jeg kan gjøre? Passer kasse fra golf 2 GTI kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 er annen giroverføring på Golf2 enn på Golf1.. Du kan prøve å justere på de 2 skruene under midtkonsollen. Det gjorde jeg da 1giret på en einser var helt idiot. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Problemene med at dere ikke treffer gira, ligger i giroverføringa og sannsynligvis ikke i kassa. Dette er et velkjent golf 1 fenomen. Kjøp nye foringer / repkit. så blir det bra igjen. Få noen til å røre med giren mens du kikker ned i motorromet på kassa og ser hvilke ledd som jobber, og bytt ut foringer deretter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg