Gå til innhold

Denon Dca 800

Ranger emnet

zews^^

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg spør er at jeg solgte Em-Phaser i 1995-1998.

Den modelle husker jeg ikke benevnelsene på, men det var en 2-kanaler som hette 275, en 4-kanaler som hette 475 og en diger 2-kanaler som hette 2150.

Hvilke boskatver som stod foran "275", "475" og "2150" husker jeg ikke. Muligens det var EA eller MS.

Uansett så er det en serie med forsterker jeg kan godt anbefale deg å kjøpe. Krefter i massevis!

Men alt koker ned til smak og behag...

Det finnes jo så mye å velge i "der ute".

Mvh

Pål

Nesten så jeg lurer på om ikke hukommelsen din ikke spiller deg et puss :hammer

Sitter ivertfall igjen med intrykket at du tenker på Phoenix Golds Gamle MS/MPS serie

MS250 (2x50Wrms@4ohm@12,5V)

MS275 (2x75Wrms@4ohm@12,5V)

MS2125 (2x125Wrms@4ohm@12,5V)

MS2250 (2x250Wrms@4ohm@12,5V)

MQ430 (4x30Wrms@4ohm@12,5V)

MPS2220 (2x22Wrms@4ohm@12,5V)

MPS2240 (2x24Wrms@4ohm@12,5V)

MPS2500 (2x50Wrms@4ohm@12,5V)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg spør er at jeg solgte Em-Phaser i 1995-1998.

Den modelle husker jeg ikke benevnelsene på, men det var en 2-kanaler som hette 275, en 4-kanaler som hette 475 og en diger 2-kanaler som hette 2150.

Hvilke boskatver som stod foran "275", "475" og "2150" husker jeg ikke. Muligens det var EA eller MS.

Uansett så er det en serie med forsterker jeg kan godt anbefale deg å kjøpe. Krefter i massevis!

Men alt koker ned til smak og behag...

Det finnes jo så mye å velge i "der ute".

Mvh

Pål

2350 er en 2 kanaler som yter 1200W rms i 4 ohm brokoblet :D Kjempediger med 2 60 ampers sikringer. Spørs om det kanskje blir en Emphaser istedet ja. Vi får se, vi får se.....

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så jeg lurer på om ikke hukommelsen din ikke spiller deg et puss :hammer

Sitter ivertfall igjen med intrykket at du tenker på Phoenix Golds Gamle MS/MPS serie

MS250 (2x50Wrms@4ohm@12,5V)

MS275 (2x75Wrms@4ohm@12,5V)

MS2125 (2x125Wrms@4ohm@12,5V)

MS2250 (2x250Wrms@4ohm@12,5V)

MQ430 (4x30Wrms@4ohm@12,5V)

MPS2220 (2x22Wrms@4ohm@12,5V)

MPS2240 (2x24Wrms@4ohm@12,5V)

MPS2500 (2x50Wrms@4ohm@12,5V)

Et puss, ja...

Jo det kan se slik ut men finner du informasjon om de modellene fra Em-Phaser som jeg tenker på så ser du at det stemmer bra med det jeg skriver.

Har vært eier av de fleste forsterkerne til Phoenix Gold på den tiden (bortsett fra FrankAmp`N`Stein, Route 66 og den viftekjølte MS 2250 (?) ) så jeg vet at jeg ikke blander sammen her..

Men uansett: Takk for at du passer på meg. :hug: Jeg begynner å dra på åra men er ikke SÅÅ tuttlete ennå... :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2350 er en 2 kanaler som yter 1200W rms i 4 ohm brokoblet :D Kjempediger med 2 60 ampers sikringer. Spørs om det kanskje blir en Emphaser istedet ja. Vi får se, vi får se.....

Det høres jo ut som en EA 2350 ( 2 x 350 watt) dette her.

Jeg ville rett og slett kjøpt den!

DCA 800 er en grei forsterker som begynner å dra på årene. Den spiller musikk på en OK måte men mangler effekt og styring på store elementer. Det er jo her snakk om 50 watt pr. kanal så det ligger litt i kortene når vi i tillegg til dette ser at den er produsert av Denon. Som igjen på den tiden var godt låtende produkter med kanskje litt for lite amper-ressursser.

Kanskje en DCA 800 på et 3-veis-sustem med 6,5" i bunn, mellomtone og tweeter hadde vært greit som en begynnelse. På bassene MÅ du bare bruke Em-Phaser`en!

Husk å bygge slik at du kan bytte ut komponenter esenere og gjerne endre på designet etc, uten å måtte trekke nye kabler fra batteriet og spilleren etterpå.

Lykke til!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som en EA 2350 ( 2 x 350 watt) dette her.

Jeg ville rett og slett kjøpt den!

DCA 800 er en grei forsterker som begynner å dra på årene. Den spiller musikk på en OK måte men mangler effekt og styring på store elementer. Det er jo her snakk om 50 watt pr. kanal så det ligger litt i kortene når vi i tillegg til dette ser at den er produsert av Denon. Som igjen på den tiden var godt låtende produkter med kanskje litt for lite amper-ressursser.

Kanskje en DCA 800 på et 3-veis-sustem med 6,5" i bunn, mellomtone og tweeter hadde vært greit som en begynnelse. På bassene MÅ du bare bruke Em-Phaser`en!

Husk å bygge slik at du kan bytte ut komponenter esenere og gjerne endre på designet etc, uten å måtte trekke nye kabler fra batteriet og spilleren etterpå.

Lykke til!

Mvh

Pål

For å forklare litt mer, så skal Emphaser 2350 kjøpes av brodern til å drive 2x12. Men han som selger den hadde en bra 4 kanaler fra Emphaser også som han selger med for 2000 ekstra som jeg vurderer. Det skal i bilen er et HSK 130 frontsett fra Hertz og 2 lettdrevne 10" tre-veis høyttalere med ekstremt bra bass. Og disse ble brukt på spilleren!! Aldri hørt så bra bass på 3-veis elementer jeg. Derfor var planen og kutte ut diskant og mellomtone i disse å bruke de kun til bass og la lyden komme forfra. Og siden disse ble drevet greit av en spiller så trenger de ikke ekstrem effekt. Disse står løst i hattehyllen nå derfor skal en kasse bygges under de. Blir vel ca. 15-20 liter per element. Frontsettet skal innstalleres idag :) Og viss jeg noengang blir missfornøyd med bassen er det jo en mulighet og sette noen 10" subber i hatthylla :D

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forklare litt mer, så skal Emphaser 2350 kjøpes av brodern til å drive 2x12. Men han som selger den hadde en bra 4 kanaler fra Emphaser også som han selger med for 2000 ekstra som jeg vurderer. Det skal i bilen er et HSK 130 frontsett fra Hertz og 2 lettdrevne 10" tre-veis høyttalere med ekstremt bra bass. Og disse ble brukt på spilleren!! Aldri hørt så bra bass på 3-veis elementer jeg. Derfor var planen og kutte ut diskant og mellomtone i disse å bruke de kun til bass og la lyden komme forfra. Og siden disse ble drevet greit av en spiller så trenger de ikke ekstrem effekt. Disse står løst i hattehyllen nå derfor skal en kasse bygges under de. Blir vel ca. 15-20 liter per element. Frontsettet skal innstalleres idag :) Og viss jeg noengang blir missfornøyd med bassen er det jo en mulighet og sette noen 10" subber i hatthylla :D

Kr.2000,- for en 4-kanaler høres ikke så dumt ut.

Synes å huske at EA475 kostet rundt kr.4995,-

Kjøp den du så blir det nok bedre enn det du har idag.

Kabinett på dine 3-veis 10" bør kanskje droppes. Prøv deg i så fall frem.

For lite volum på kabinettene resulterer i en tynn bassgjengivelse, altså mindre dypbass.

Og DET vil du vel ikke ha...?! :dj

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kr.2000,- for en 4-kanaler høres ikke så dumt ut.

Synes å huske at EA475 kostet rundt kr.4995,-

Kjøp den du så blir det nok bedre enn det du har idag.

Kabinett på dine 3-veis 10" bør kanskje droppes. Prøv deg i så fall frem.

For lite volum på kabinettene resulterer i en tynn bassgjengivelse, altså mindre dypbass.

Og DET vil du vel ikke ha...?! :dj

Mvh

Pål

Selvfølgelig vil man ikke ha det :D Dropper sikkert kasse da, ihvertfall til en eventuell sub blir innkjøpt. Men nytt problem, montering av 5,25" mellomtone i 190e. Må vel lage ny topic.....

Edit: Tusen takk for all hjelpen Morel :)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag deg en prosjekt-tråd du.

5,25 i en 190 skulle gå greit.

Originalt er det vel 4" som står der, men med ei tynn kryssfinèr-plate eller MDF-plate så skulle ikke det bli noe problematisk.

Mvh

Pål

Kanskje det er en mulighet ja. Får se hva folk kommer på fram til imorgen for da starter monteringen. Blir muligens en prosjekt-tråd ja, vi får se hvor mye som skal gjøres. Er jo også litt småbygging i en e36 for tiden :)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett: Takk for at du passer på meg. :hug: Jeg begynner å dra på åra men er ikke SÅÅ tuttlete ennå... :hammer

Godt å høre, spesielt siden jeg faktisk er eldre enn deg cheers

Em-phaser utstyret må jeg innrømme at jeg vet fælt lite om. Gamle Alex Musikk på Lillehammer hadde litt av det, men jeg må innrømme at produkter som Macrom, (fra Morel) RF, MTX,Alpine og JL vekket mer interesse fra min side av de produktene som fantes hos dem.

PG kom jeg borti hos Hifi Klubben på Lillehammer

sammen med Boston og Soundstream, også dette produkter jeg hadde sansen for.

Nå for tiden finnes det ikke lengre seriøse forhandlere i byen :fire:

Kun Thorshov bilrekvisita har litt å velge i, desverre sitter jeg igjen med inntrykket at selv om betjeningen er både hyggelige og hjelpsomme, er ikke bilstereo det området der de besitter størst kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider