Gå til innhold

Sound system i Smarten


poztmanpat

Anbefalte innlegg

Tenkte det var like greit å få opp en egen tråd med dette temaet!! Som nevnt tidligere så har jeg akkurat bytta ut dør høyttalerne i roadsteren med TS-A 1311 fra Pioneer, noe jeg absolutt er fornøyd med. Neste prosjekt er å få inn en sub, så lyden henger med hele veien...

Ser nå at installasjonen av Alpine suben blir ganske så bra i roadsteren.. Hadde derfor vært fint om du Tintman også kunne publisert bilder av din Pioneer sub installasjon så vi som fortsatt ikke har gjort dette kan vurdere hvilken vi vil gå for..

 

Siden jeg nå har Alpine spiller og Pioneer i døra føler jeg meg ganske fristilt i valget mellom en av disse typene :)

 

Hilsen

Poztmanpat

BRABUS - Got to love it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart tråd :)

Jeg har kun hørt min egen alpine sub spille, så vet ikke hvordan de andre er.

En "negativ" ting med alpine subben er at jeg kan ikke ha passasjersetet i aller bakerste hakk (Eller kan ha, men da tucher den subben) vet ikke hva dimmen er på pioneeren..?

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Ja, bilder skal du få. Blir nok ikke tid til det i dag, men jeg skal få sendt over i løpet av ett par dager. Pioneer-suben er hvertfall bra lyd i, men som han sa; Heller ikke mitt sete går i bakerste hakk. Men, du kan rive ut dekkompressoren og de greiene der i fronten av passasjerplassen. Da ser du hvor mye plass du har. Betegnelsen på suben min er TS-WX22A, og du finner den på http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=9192&taxonomy_id=430-467

:dj

 

Ellers så håper jeg vi får til noe snart med klubbgreiene. Har litt info og bilder som jeg gjerne skulle fått ut ang vannlekkasje, aircon-rør, demontering av innredning bak, etc. Tror vi må prøve å bygge opp en god DIY med bilder og slikt. Forklaringer med ord er en ting, men med bilder blir det jo helt topp. Hvor ble det av Haynes når vi trenger han!? :wonder

Toyota Hiace 2009 2,5 D4D 4x4, 117Hk, lang type, 250.000 km og snart innkjørt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et beslektet emne, så jeg slenger meg på her:

Det er orginal navigasjon i Smart'n min. Men cd-ene som var med hjalp meg ikke mye. Norge tok slutt nord for Sinsen-krysset... Enkelte vil nok si at det er helt forståelig, men det hadde vært greit å få navigert seg fram i Trøndelag også. Er det laget en cd til dette systemet som dekker hele Norge? Hvor kan den evt kjøpes?

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et beslektet emne, så jeg slenger meg på her:

Det er orginal navigasjon i Smart'n min. Men cd-ene som var med hjalp meg ikke mye. Norge tok slutt nord for Sinsen-krysset... Enkelte vil nok si at det er helt forståelig, men det hadde vært greit å få navigert seg fram i Trøndelag også. Er det laget en cd til dette systemet som dekker hele Norge? Hvor kan den evt kjøpes?

 

Hmmm... artig fenomen da!!! Selv har jeg Alpine navigasjon på DVD plate... den dekker så vidt jeg vet mer av landet, men spørs vel om denne passer sammen med Grundig spilleren din. Hvis du finner ut av dette får du bare si ifra, så svir jeg deg en kopi (ups, sa jeg d høyt!!! :D)

Poztmanpat

BRABUS - Got to love it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket litt mer om navigasjon. Det er laget av Becker for Mercedes, og kalles APS 30. Oppdateringer og tilbehør selges kun av MB-forhandler, så jeg ringte Bertel O. De kunne fortelle at den utgaven jeg har faktisk er den nyeste, og skal dekke ca 50% av Norge (fristende å kommentere)..

Så jeg får vel bare vente på neste oppdatering, i håp om bedre dekning.

Alpine-skiva er nok dsv ikke kompatibel, men takk for tilbudet poztmanpat

:volvsmile

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår