Gå til innhold

Kjøp av S3

Ranger emnet


spiffo

Anbefalte innlegg

Sitter å ser litt på S3. Og har kommet fram til at jeg mest sannsynlig skal importere. Men lurte på om dere hadde noen tips ang det og hva jeg bør se etter osv.

 

Har funnet en '03 i tyskland som egentlig er perfekt. Men usikker på hva jeg skal se etter og sjekke for å ikke bli lurt. Egentlig er jo denne litt dyrere å importere, men siden prisen på selve bilen i tyskland ikke var så dyr så er denne veldig aktuell. Skal få en til å se på den i tyskland.

 

Hadde vært veldig fint med tips og innspill :)

 

Mvh

Theodor / spiffo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

03 modellen vil bli dyr å importere, siden den har 225hk. Ganske mye forskjell fra 210hk versjonen. 03 modell fra tyskland vil komme på ca 360 lapper. Da regnet ut fra at bilen koster ca 22.000 euro i tyskland. Dette er da uten frakt og klargjøring.

 

Veldig klar over det. Er i underkant av 40k forskjell. Hadde ikke tenkt å importere den motoren, men har funnet en billig i tyskland. Importen er ikke noe problem.

 

Men jeg tenkte heller på svakhetene til S3, hva jeg bør se etter og sånt når jeg skal kjøpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du finne en eldre enn 2003 hvis du ikke skal ha 225hk versjon.

Men tilbake til svakheter... generelt veldig lite feil på de bilene, men greit å få sjekket haldex kobling, at den har fulgt oljeskiftene sine. OG at den virker som den skal. (Ta i gang på løst underlag sjekk at det skjer noe der bak)

Er den senket mye så pass på camber bak. Sliter dekkene og resten av systemet der. Så er det jo rust nede ved dørene da, men dette er jo dekket av rust garantien. Ellers ikke noe mer kritisk jeg kommer på i farta.

Kjempe bil forresten. :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe S3 nå hvertfall :anger:

Etter at jeg har ordna med banken, forsikring og alt var klart. Så virker det veldig suspect, han skal liksom ha depositum.

Historien hans er at han og familien bor i USA, men bilen er i Tyskland bla bla bla.

 

Så pass opp for svindlere, er tydeligvis mye av det på mobile.de etter det jeg har hørt.

Kjipt når jeg hadde ordna alt, men får bare se etter andre S3'er. For jeg skal ha S3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som skal ha S3 her ja.. hehe... Har en på gang selv. Og jeg håper det går i orden. Bare veldig usikker på hva jeg får for min 206...

 

Veit det er flere svindlere i Tyskland som opererer på den måten at de setter annonsene forholdsvis billig av biler de ikke har, skaper interesse, kjøpekåte folk overfører penger, og vips er "forhandleren" borte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som skal ha S3 her ja.. hehe... Har en på gang selv. Og jeg håper det går i orden. Bare veldig usikker på hva jeg får for min 206...

 

Veit det er flere svindlere i Tyskland som opererer på den måten at de setter annonsene forholdsvis billig av biler de ikke har, skaper interesse, kjøpekåte folk overfører penger, og vips er "forhandleren" borte....

 

Jepp, utrolig kjipt. Holder du også på å importere eller?

Må være ekstra skeptisk når prisen er for lav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, utrolig kjipt. Holder du også på å importere eller?

Må være ekstra skeptisk når prisen er for lav

 

Ja, jeg kjøper ikke bil i Norge med de kontakter og muligheter jeg har fra Tyskland og Belgia. Har en kar i Berlin som hjelper meg, og siden jeg jobber som befrakter i et biltransport-firma som henter bil fra Tyskland, og har egne speditører, er det mye å "spare".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår