Svenn-Are Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 hei har nå fått tak i en el-vifte men hvordan skal den kobles opp? skal selfølgelig ha med temp føler. og hvor mange amper trekker en el-vifte ifra s60? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 hei har nå fått tak i en el-vifte men hvordan skal den kobles opp? skal selfølgelig ha med temp føler. og hvor mange amper trekker en el-vifte ifra s60? Trekker vel rundt 30-40 amp. Koples med et relè og en tempføler som jorder relèt når tempen blir høy nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn-Are Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 ok takk, da får vi prøve det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Den vifta trekker mer... Bilen går jo nesten dårligere når den går for fullt, mont i 240 ass. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 hmm, jeg vet noen av s80 viftene er dårlige. tror de kan trekke opp til 120A i PEAK... mao. du må ha skikkelig relè!! ikke sånn jalla for 10kr som duger til 20A. Det er rimelig enkelt å koble.. Du trenger termostatbryter, relè, ledninger, vifte og noen skruer til å feste viften med. jeg bruker en liten toyota(?) vifte, på 12(?)".. en-stegs, kjører på intervall via termostatbryter.. dvs. den bliri styrt av motoren min :-) 960 motoren har slikt bygget inn i nettet. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 En jeg kjenner har 40amp sikring, holder den. Men noen trekker no sinnsykt!! Skal ha slik vifte i min sammen med ny motor! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 hmm, jeg vet noen av s80 viftene er dårlige. tror de kan trekke opp til 120A i PEAK... mao. du må ha skikkelig relè!! ikke sånn jalla for 10kr som duger til 20A. Det er rimelig enkelt å koble.. Du trenger termostatbryter, relè, ledninger, vifte og noen skruer til å feste viften med. jeg bruker en liten toyota(?) vifte, på 12(?)".. en-stegs, kjører på intervall via termostatbryter.. dvs. den bliri styrt av motoren min :-) 960 motoren har slikt bygget inn i nettet. Tør jeg foreslå Tenningsrelè til Ford Sierra, 70A Blir jo fort full belastning på vifta da den går på fullfart uten orginalboksen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Står det Ford på det relèt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Står det Ford på det relèt? hehe.. lakk? :o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Står navnet til de som eier Volvo der ja Bittelite da Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 hvorfor ikke kjøpe seg orginal 240, 740 eller 940 el-vifte? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 har en mazda vift jeg lurte på å koble på. kjøler den nokk. elelr må jeg ha to?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 hvorfor ikke kjøpe seg orginal 240, 740 eller 940 el-vifte? Dyrt. S60/80 osv. er gratis, det er årsaken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 mye bedre passform da. men jeg er sær. liker at det skal se litt orginalt ut Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 hmm, jeg vet noen av s80 viftene er dårlige. tror de kan trekke opp til 120A i PEAK... mao. du må ha skikkelig relè!! ikke sånn jalla for 10kr som duger til 20A. Det er rimelig enkelt å koble.. Du trenger termostatbryter, relè, ledninger, vifte og noen skruer til å feste viften med. jeg bruker en liten toyota(?) vifte, på 12(?)".. en-stegs, kjører på intervall via termostatbryter.. dvs. den bliri styrt av motoren min :-) 960 motoren har slikt bygget inn i nettet. skruer til og feste vifta med? stripsa den fast i radiatoren jeg... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.