Einar Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Hei. Var med en kamerat til Kristiansand for å hente en Granada 2.0, fikk beskjed om at den manglet vannpumpe og plugger, videre så var motoren skamskjært, toppen var finito, topppakningen var blåst, hull/gåent stempel, hull i blokka så spruten sto ut gjennom panseret osv. . Vi tok med oss bl.a. en topp, vannpumpe, dynamo, kompl. tenningsanlegg, plugger, batteri, masse verktøy, termostatshus, bensinpumper, radiatorslanger bensinkanne etc +++. Bilen hadde stått i nærmere 2 år. Tappet olje(se kvae), flusha systemet med diesel og tappet, byttet filter, fylte 2.0 liter olje,sjekket merker på veiv, kam og fordeler, monterte vannpumpe(litt krøll da det var servo på bilen og vannpumpe til uten, men kjørte med kun ei reim), monterte plugger, byttet fordeler da denne var oljete og stilte tenning på øyemål, mont. "nye" pluggkabler. Koblet på batteri og tok av tenningsbryter da vi manglet nøkkel. Litt kinning og litt pumping på gassen og bilen sto å gikk på tomgang, viste seg å lekke litt vann i radiatorlokk ellers ok, gikk veldig fint når vi stilte opp tomgangen. Dette var 3 timers arbeid og egentlig bare mont av deler som var "lånt". Litt finpuss og sjekk dagen etterpå, hengende bremser var det vi fant. Prøveskilt og tur hjem(Telemark) på natta. 2 problemer, rattaksellageret i torpedoveggen hadde glidd ned da vi tok rattlåsen, tok av rattet og ut med splinten, dette forårsaket kraftig risting i bil. Og v. kallipper hang stadig på, løst ved ikke å bruke bremsa hele turen. Turen tok 5 timer pga rolig kjøring(3 norm), og bilen brukte 300 kr bensin, bilen går bare bedre og bedre, hang på en Honda Accord CA5 2.0EXi med ca 400 kg baki Granadaen. enda bensin igjen da vi parkerte bilen. Bilen er en 82/83 Granada 2.0 L som er lakka i en spesiell lilla kamelonfarge med IS-gassermotor. Alle vet jo at 205-pinto tåler mer enn den burde. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 bilde sier mer en tusen ord... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Kan du laste opp da, gidder ikke rote med det sjøl, er lite men bra bilde.... Kan sende på msn ell mail..... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Send bilde til starsn_stripes@hotmail.com så skal jeg få lagt ut bilde for deg. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Har ikke fått gjort noe med bilde enda... kan hende jeg får til... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxboost Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 øy, var med å fiksa opp den bilen, hehe er pearl ikke cameleon Siter Drift it like u HATE it ! [sign:error] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 alle i krsand sa kameleon, men har ikke peil, er spes å artig lapp, lå vbak den i mørkret, 4-5 farger på en gang, litt rødt gjennomskinn da. Kjenner ikke til lakkkoden vel? :p :drive2 Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondie95 Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Hei.Var med en kamerat til Kristiansand for å hente en Granada 2.0, fikk beskjed om at den manglet vannpumpe og plugger, videre så var motoren skamskjært, toppen var finito, topppakningen var blåst, hull/gåent stempel, hull i blokka så spruten sto ut gjennom panseret osv. . Vi tok med oss bl.a. en topp, vannpumpe, dynamo, kompl. tenningsanlegg, plugger, batteri, masse verktøy, termostatshus, bensinpumper, radiatorslanger bensinkanne etc +++. Bilen hadde stått i nærmere 2 år. Tappet olje(se kvae), flusha systemet med diesel og tappet, byttet filter, fylte 2.0 liter olje,sjekket merker på veiv, kam og fordeler, monterte vannpumpe(litt krøll da det var servo på bilen og vannpumpe til uten, men kjørte med kun ei reim), monterte plugger, byttet fordeler da denne var oljete og stilte tenning på øyemål, mont. "nye" pluggkabler. Koblet på batteri og tok av tenningsbryter da vi manglet nøkkel. Litt kinning og litt pumping på gassen og bilen sto å gikk på tomgang, viste seg å lekke litt vann i radiatorlokk ellers ok, gikk veldig fint når vi stilte opp tomgangen. Dette var 3 timers arbeid og egentlig bare mont av deler som var "lånt". Litt finpuss og sjekk dagen etterpå, hengende bremser var det vi fant. Prøveskilt og tur hjem(Telemark) på natta. 2 problemer, rattaksellageret i torpedoveggen hadde glidd ned da vi tok rattlåsen, tok av rattet og ut med splinten, dette forårsaket kraftig risting i bil. Og v. kallipper hang stadig på, løst ved ikke å bruke bremsa hele turen. Turen tok 5 timer pga rolig kjøring(3 norm), og bilen brukte 300 kr bensin, bilen går bare bedre og bedre, hang på en Honda Accord CA5 2.0EXi med ca 400 kg baki Granadaen. enda bensin igjen da vi parkerte bilen. Bilen er en 82/83 Granada 2.0 L som er lakka i en spesiell lilla kamelonfarge med IS-gassermotor. Alle vet jo at 205-pinto tåler mer enn den burde. Hei. Jeg er en gammel Granada fan. Har hatt 5 Granadaer gjennom tidene. Den siste var en 2,8i. Har service håndboken fra Ford som er til alle Granada biler til salgs. Den gjelder alt fra elektrisk, motor, drivverk osv.. Det er en A-4 perm som er smekkfull av opplysninger som gir deg svar på alt om bilen. Er du interresert eller om du vet om andre som er det . Da kan du gå inn på mondeo sin side på bilforumet.net og skrive på Mondis 95. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.