Gravstein Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Onsdag den 07-10-05 henta eg min Fiat uno Turbo I.E 86modell som har godt 134 000km. Etter litt dilling inne med biltilsynet (det vil si ca 1time venting) så fekk eg prøveskilta og da var det bare å fylle noe bensin å komme seg heimover. Det som er gjort med bilen er bytta kanaler på begge sider og rustsvist i bagasjerommet. Den er senka 30mm framme og bak med H&R fjører og rattet er bytta til Ritmo Abarth 130tc ratt. Det som planen er: Pusse vekk all rust å lakkere. Liten overhaling på motoren "shineup". Kjøpe ny dumpvalve da den eg har er en utslitt plastik dritt fra Bosh. Få sleng på noen bra dekk, eventuelt få tak i billige alufelger senere. Og motere annlegg i bilen. Bilder fra autodb. [/img] [/img] [/img] [/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locktite Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 tøft! Hva ga du for den lille "turbo-esken" Siter 90 Bmw 318is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Oktober 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 tøft! Hva ga du for den lille "turbo-esken" Nei ga 10 000kr for den. Kommer med jobbebilder og update i mårra. Her er det bare å komme med forslag og komentarer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fi_asko Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 har selv "siklet" litt etter denne på autodb. Lenge hatt litt lyst på en liten turbo-rakker. Så, er det noe krutt i børsa da? for å bare kommentere noe, så synes jeg ikke den "custom"-grillen var serlig pen. Mye penere med den originale. Men det er meg da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l4rsh Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 ah disse må gå fort, bestemors 1.3 med 70hk ellerno går som ei kule så kan jo bare gjette hvordan denne går :D seriøst bestemors går bra :D Siter xaudi coupe2.8q xpeugeot 205gti xmazda 929lht xford capri2.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candi-kid Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 ååå så sinnsykt artig bil! slagvolum og effekt originalt? Siter saab 9000 2.3T saab 900 aero BMW e28 518, vinterbil 09/10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Escort Speed Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Litt Motor Spec:Type Motor Navn: 146.A8.000 Number of Cylinders: 4 In Line Firing Order: 1-2-4-3 Bore and Stroke: mm 80,5 x 67,4 Piston Displacement: cm3 1 372 Valve Arrangement: SOHC Maximum Power: kW @ r/min 85 @ 6 000 Maximum Torque: N.m @ r/min 161 @ 3 500 Bare digger uno bilene(ja de ruster)men se på den a.. er jo en prefekt sleeper bil da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Grom bil da har fått deg! Har drømt om en slik lenge! Men jeg ville kvittet meg med den "grillen" og det hengerfestet. Felgene var jo gromme! Ville beholdt de! Hvis ikke så hadde jeg kikket etter han som fikser en Ritmo her på prosjekt forumet, han har noen ganske så gromme 15" Ronal Turbo felger! Ta vare på bilen og ikke snu ryggen til den, da ruster den på sekundet!:D Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Oktober 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Var ut i dag å mekka på bilen så oppdaga eg noe merkeli. Først så er det orginal gruning og lakk fra fiat, så er den grunna utgjenn på orginal lakken (kvit grunning) og der etter lakkert med box eller svert dårlig sprøytelakert. Fant ut att det var høl 2 plasser på ventsre forsjerm og ett gaske stort hull i venstre kanal. De eg må bytte er tennplugg kabler og ny dumpventil i første omgang. Så betale ned bilen (ja eg er fattig) :( men men. Orginal grill er montert sefølgeli og så mekka litt på ett rør til intecooleren. Kommer med snasne bilder av bilen i mårra :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Dødstøff bil!Fett projekt da! :D Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Oktober 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Glemte sefølgeli å ta bilder i dag og :hammer Jaja, blir så ivrig når eg er ute å skrur. I går pussa eg vekk mest mulig rust runt om på bilen. Sveiste igjenn hullet som gjekk til orginale dumpventilen sveiste det igjenn og lakka. Så vaska eg intercooleren som var full i olje, fluger, steiner og gress :rolleyes: Ja i mårra SKALL eg komme med bilder.. :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Escort Speed Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 bra du er gald i og skru da...siden du har kjøpt deg en sånn bil :hammer ... men får vel komme med litt nyttige ting og tang også da... http://www.abarthclub.org.za/ http://www.uno-tuning.de/ Gå inn på Tuningartikel på den siste linken også Fiat også Uno..mye bra der også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Litt Motor Spec:Type Motor Navn: 146.A8.000 Number of Cylinders: 4 In Line Firing Order: 1-2-4-3 Bore and Stroke: mm 80,5 x 67,4 Piston Displacement: cm3 1 372 Valve Arrangement: SOHC Maximum Power: kW @ r/min 85 @ 6 000 Maximum Torque: N.m @ r/min 161 @ 3 500 Bare digger uno bilene(ja de ruster)men se på den a.. er jo en prefekt sleeper bil da... Det der er 1,4 liter turbo (MK2) Min motor: 1301cc (80.5x63.9mm) turbocharged four cylinder with 105bhp @ 5,750rpm Takker for linkene, va masse snøtt på den siste sida ja. Innfo om Fiat Uno Turbo og Uno generelt. http://www.carsfromitaly.com/fiat/index.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Med tid å stunder så tenker jeg att eg lager resirkulasjon på dumpventilen. Så eg lurer på hvor skall skall den monteres inn ? 1. Helt framme ved luftfilteret ? 2. Rett forann luftmengdemåleren ? 3. Etter luftmengdemåleren ? [/img] Bilde var lite pga Photobucket som ikke tilater større filer :rolleyes: Får ikke tatt bilde før til helga igjenn for da kommer søsteren hjem med kamera. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Oktober 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2005 Update: Sparkla igjenn hull i bagasjeroms døra. Sveist og pussa vekk rust i bagasjeromet. Plukka av forsjermene. Pussa vekk 2 tonn med silikon :P +mekka "annlegg i bilen" [/img] [/img] [/img] [/img] [/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.