bakkje Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Som tittelen sier får jeg ikke bilen i gir. Dvs, clutchen fungerer ikke. Bilen er en 90 mod. G60, så den har hydraulisk clutch. Clutchen er bare 1 måned gammel da jeg skiftet denne fordi girkassen røk, så jeg vil tro denne er i orden. Jeg har byttet både clutch-sylinder å øvre clutch-pumpe, men clutchen virker fremdeles ikke. Jeg har fin pedal, og alt virker greit hele veien fremm til girkassen. Jeg er nå tom for råd så jeg spørr dere guruer. Har dere noen tips å gi meg? Må jeg ned med kassen for å sjekke etter eventuelle feil med clutchen? Å hva kan denne feilen være? På forhånd takk. Siter - Golf GTI G60 | Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 helt sikkert overføringa til girkassa.sitter en skrue der på 3`er golfene som har tendens til å løsne hvertfall. Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bakkje Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Ok. Takk :) Andre som har flere tips? Vil gjerne ha mange tips om jeg først må ned med kassen, så jeg vet hva jeg kan se etter. Siter - Golf GTI G60 | Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Overføringen sitter på utsiden. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bakkje Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Aha, den overføringen? Nei, den er helt ok. Å få den i girene fremmover er helt umulig, og når jeg prøver meg på revers skraper det noe sinnsykt. Altså, den går ikke i fri. Siter - Golf GTI G60 | Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Er den blitt sånn mens du har kjørt bilen eller har den vært sånn siden du bytta clutch eller gearkasse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Voldsomt dumt spørsmål - men du har luftet systemet ???? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Hvis den ble slik etter at clutch pumpa har vært fjernet er det mulig at staget fra pumpa og inn til utløser armen har kommet ut av stilling eller falt ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bakkje Skrevet Oktober 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 Sonick: Systemet er luftet :) benybakke: Den har blitt sånn i ettertid av gearkasse&clutch bytte. Alt var helt ok i 2-3 uker etter byttet. Kan være pinnen fra clutch-sylinderen som ikke er i stilling, men ser på det som en liten mulighet ettersom det skal lit til å ikke treffe utløseren. Siter - Golf GTI G60 | Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 skjønner ikke hva problemet ditt er... får du satt bilen i gir, men clutchen tar ikke? eller har du clutch, men får ikke sette bilen i gir? Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 Det er et lite hull rett overfor clutsj sylinderen - prøv å se ned i dette hva som skjer der når du tynger inn clutsjen Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 Sett bilen i en bakke. Stopp motoren, sett den i 1 gear og sjekk om bilen begynner å trille når du trykker inn clutchen. Virker kanskje litt dumt, men det er en enkel måte å sjekke om clutchen løser ut som den skal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bakkje Skrevet Oktober 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 skjønner ikke hva problemet ditt er... får du satt bilen i gir, men clutchen tar ikke? eller har du clutch, men får ikke sette bilen i gir? Problemet er att jeg får ikke satt bilen i gir. Clutch-systemet virker iallefall helt frem til girkassen. Hva som skjer inne i kassen er uvisst. Skjønner du bedre nå? :) Siter - Golf GTI G60 | Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bakkje Skrevet Oktober 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 Sett bilen i en bakke. Stopp motoren, sett den i 1 gear og sjekk om bilen begynner å trille når du trykker inn clutchen. Virker kanskje litt dumt, men det er en enkel måte å sjekke om clutchen løser ut som den skal Skal sjekke dette. Takk for tips :) Siter - Golf GTI G60 | Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg