Gå til innhold

Merkelig lyd i motor på 99 mod.

Ranger emnet


Anonym010101

Anbefalte innlegg

Det er fint lite effekt å hente på å chip-trimme en sugemotor. kanskje du kan få en 7-8 hester mer. Bedre med effektanlegg, skikkelig luftfilter og evt. fjerne katalysatorene. ( hvis du kjenner en snill EU-kontrollør ). Dette kan totalt gi 15-20 hester ekstra. Bytt ut friksjonskoblinga til kjølevifta med en elektrisk så får du et par hester der og.

 

Angående "raklinga" så er det vanskelig å si noe uten å høre lyden. Men siden den bruker mye bensin så ligger det nært meg å tro at lambdasonden din har gått til "helsike". Da vil du få en rar gange i motoren og noe høyere forbruk. Men disse motorene er kresne på tennpluggene så jeg ville sjekket de først. Kjøp KUN de pluggene som står oppført i bruksanvisningen. ( NGK et eller annet ). Alle andre pluggtyper er ubrukelige. (En bmw motor rakler som "faen" når pluggan har gått skogen. Feil oljetype kan også gi rakling, men sjelden merkbart høyere forbruk da. BMW-motorer SKAL ha castrol slx olje.

 

Håper dette hjalp deg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Jeg har en raklelyd i motoren (520iA). Kan høres ut som det kommer fra registerkjede. Er dette normalt? Dessuten synes jeg drivstofforbruket er noe høyt, ca. 1.2 l/mil ved pen kjøring. Kan det være noe å hente på chipptrimme for å optimalisere ytelsese.
tror lyden skyldes feilstilt vanos dette kan ha noe med drivstoff-forbruket ditt å gjøre å

min gamle 520i brukte snitt på 0.6l pr mil ved pen kjøring etter justering effekten var også bedre

volvo Amazon deler øk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår